Προσεχώς

Προσεχώς


Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2009

Σε πολλαπλές πλατφόρμες το μέλλον της Disney

Ένα βήμα παραπέρα φιλοδοξεί να πάει η εταιρεία του Γουόλτ Ντίσνεϊ, δημιουργώντας ένα κοινό format για πολλαπλές πλατφόρμες.

Τα τελευταία χρόνια, μια πραγματική ψηφιακή επανάσταση «έσπασε τα δεσμά» των κινηματογραφικών ταινιών και των τηλεοπτικών σειρών, που απελευθερώθηκαν από τα «παραδοσιακά» τους formats και έγιναν διαθέσιμα σε μία πληθώρα νέων μέσων.

Η Disney φιλοδοξεί να πάει ένα βήμα παραπέρα, με το Keychest: πρόκειται για έναν κώδικα πρόσβασης ο οποίος θα επιτρέπει στους κατόχους του να αποκτούν πρόσβαση σε υλικό της εταιρείας- ανεξαρτήτως της πλατφόρμας την οποία κατέχουν. Οι λογαριασμοί που έχει κάποιος σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ή υπηρεσίες video-on-demand θα αναβαθμίζονται όταν αυτός αγοράζει μία ταινία της Disney, έτσι ώστε να μπορεί να την παρακολουθήσει ανά πάσα στιγμή, σε οποιοδήποτε μέσο επιθυμεί.

Μέσω αυτού του «ελιγμού» η εταιρεία προσπαθεί να παρακάμψει όλα τα θέματα συμβατότητας τα οποία προκύπτουν από τη χρήση διαφορετικών συσκευών και προγραμμάτων. Όπως αναφέρθηκε από τη Wall Street Journal, η Disney έχει ήδη προωθήσει την τεχνολογία σε στούντιο παραγωγής ταινιών, καθώς και σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της υψηλής τεχνολογίας- ενδεικτικά, έχουν κάνει την εμφάνισή τους φήμες ότι στο όλο πρόγραμμα θα συμμετέχει και η Apple.

Ωστόσο, θα υπάρξει αντίπαλος: ο λόγος για το DECE, ένα αντίστοιχο πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν πέντε εταιρείες- μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, η Comcast και η Intel.

Όποια από τις δύο τεχνολογίες και αν επικρατήσει, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο: η συνέχιση- και εδραίωση- της τάσης που θέλει τη διαθεσιμότητα υλικού κάθε είδους σε κάθε πλατφόρμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το νέο e-reader της Barnes&Noble, Nook, επιτρέπει στους χρήστες να αποκτούν πρόσβαση στα ψηφιακά βιβλία τους μέσω οποιασδήποτε συσκευής έχει εγκατεστημένη την εφαρμογή της εταιρείας. Επίσης, κατά τα τέλη του 2008, οι L.A Times είχαν δημοσιεύσει άρθρο όπου γινόταν λόγος για απόπειρες δημιουργίας μουσικών DVD, τα οποία, αντί να μεταφέρουν μόνο τα τραγούδια σε κλασική μορφή audio, έχουν μαζί και τις ψηφιακές εκδόσεις τους, σε ποικιλία formats.

Ήδη, η ιδέα της κατοχής μίας εξολοκλήρου ψηφιακής κόπιας ενός προϊόντος (όπως για παράδειγμα η αγορά ενός παιχνιδιού μέσω της υπηρεσίας Steam της Valve) είναι οικεία σε μεγάλο τμήμα του καταναλωτικού κοινού- κάτι που άλλωστε αποτελεί και το δεδομένο στο οποίο «ποντάρει» η Disney για την επιτυχία της κίνησής της.

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου