Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012
Μέγαρο Μουσικής: Για πρώτη φορά ο Christophe στην Ελλάδα
Ένας πραγματικός θρύλος της παγκόσμιας μουσικής σκηνής, από τους σημαντικότερους ερμηνευτές του γαλλικού τραγουδιού, για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Ο διάσημος καλλιτέχνης, και Πρέσβης Καλής Θελήσεως του Ιδρύματος Δράσης κατά του Καρκίνου του Μαστού, Christophe, θα δώσει δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 2 & την Πέμπτη 3 Μαΐου 2012.
Ο Christophe με την ορχήστρα του θα παρουσιάσουν τα καινούργια του τραγούδια μαζί με τις μεγάλες αξέχαστες επιτυχίες του, όπως Aline, Oh mon amour, Mal, Les marionettes, The girl from Salina, Les mots bleus κ.ά.
Όλα τα έσοδα θα διατεθούν για την επίτευξη των σκοπών του Ιδρύματος.
Τιμές εισιτηρίων: € 20 (Φοιτητικά) - 30 - 50 - 65 - 90 (VIP)
Προπώληση : Τετάρτη 4 Απριλίου 2012, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Τηλ. 210 - 7282333, www.megaron.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
Τηλ. 210 72.10.883 – Fax. 210 7210870
e-mail : info@bcactionfund.org
www.bcactionfund.org
Ο διάσημος καλλιτέχνης, και Πρέσβης Καλής Θελήσεως του Ιδρύματος Δράσης κατά του Καρκίνου του Μαστού, Christophe, θα δώσει δύο συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 2 & την Πέμπτη 3 Μαΐου 2012.
Ο Christophe με την ορχήστρα του θα παρουσιάσουν τα καινούργια του τραγούδια μαζί με τις μεγάλες αξέχαστες επιτυχίες του, όπως Aline, Oh mon amour, Mal, Les marionettes, The girl from Salina, Les mots bleus κ.ά.
Όλα τα έσοδα θα διατεθούν για την επίτευξη των σκοπών του Ιδρύματος.
Τιμές εισιτηρίων: € 20 (Φοιτητικά) - 30 - 50 - 65 - 90 (VIP)
Προπώληση : Τετάρτη 4 Απριλίου 2012, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Τηλ. 210 - 7282333, www.megaron.gr
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
Τηλ. 210 72.10.883 – Fax. 210 7210870
e-mail : info@bcactionfund.org
www.bcactionfund.org
Ετικέτες
Μουσικά Νέα - Εκδηλώσεις
Αρχίζει το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου: Γέλιο, αγανάκτηση και πρωτοπορία
Με την ταινία «Αθικτοι» (Untouchables) που έχει σπάσει ρεκόρ εισπράξεων εφέτος στη Γαλλία (20 εκατ. εισιτήρια), αρχίζει την Τετάρτη 21 Μαρτίου το 13ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας. Η προβολή θα πραγματοποιηθεί στο Ιντεάλ (Πανεπιστμίου 46) στις 20:00. Η επιλογή της ταινίας είναι ιδανική, καθώς ένα από τα πολλά χαρίσματα του φιλμ των Ερίκ Τολεντανό και Ολιβιέ Νακάς είναι η αίσθηση αισιοδοξίας που βγάζει, ενώ πραγματεύεται την αληθινή ιστορία ενός παράλυτου δισεκατομμυριούχου (Φρανσουά Κλιζέ) που βρίσκει ξανά την ελπίδα για ζωή μέσα από τη σχέση του με τον μαύρο βοηθό του (Ομάρ Σι).
Εννιά μέρες αργότερα, η αυλαία θα πέσει με την ταινία «Mon pire Cauchemar» (…Ούτε στον εχθρό μου!) της Αν Φοντέν, με τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Αντρέ Ντισολιέ. Και οι δύο ταινίες θα διανεμηθούν αργότερα στο εμπορικό κύκλωμα των ελληνικών αιθουσών.
Σύμφωνα με τον ως τώρα προγραμματισμό του φεστιβάλ, ανάμεσα στους εφετινούς καλεσμένους θα είναι η Μιριέλ Κουλίν, σκηνοθέτις της ταινίας «17 filles» (17 κορίτσια), η Εύα Ιονέσκο, σκηνοθέτις της ταινίας «My Little Princess» (Η μικρή μου πριγκίπισσα), ο Μουράντ Μπεν Σεΐκ, σκηνοθέτης της ταινίας «Plus jamais peur» (Ποτέ πια φόβος), ο Ρεμί Μπεζανκόν, σκηνοθέτης της ταινίας «Un heureux événement» (Ενα ευτυχές γεγονός), η Ορόρ Ατικα, ηθοποιός στην ταινία «Le Skylab» και ο Γαλλοτυνήσιος Τόνι Γκάτλιφ, σκηνοθέτης της ταινίας «Indignados» (Αγαναχτισμένοι, φωτογραφία δεξιά) που την Παρασκευή 9 Μαρτίου ανοίγει και το 14ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Εικόνες 21ου αιώνα στη Θεσσαλονίκη. Παραπάνω από 50 ταινίες έχουν προγραμματιστεί για να προβληθούν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.
Μία από τις καινοτομίες του εφετινού φεστιβάλ, όπως ανακοινώθηκε στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης 8 Μαρτίου, λέγεται «Transmedia: Πες την ιστορία αλλιώς» και αφορά masterclass: μία γνωριμία με νέες τάσεις της παγκόσμιας κινηματογραφίας, μέσα από την ανάπτυξη του φαινομένου του transmedia και τη χρήση εναλλακτικών μορφών αφήγησης, παραγωγής και προώθησης του κινηματογραφικού αντικειμένου. Στο πλαίσιο αυτού του masterclass θα προβληθεί το ντοκυμαντέρ του Μενέλαου Καραμαγγιώλη «Cineaste», μια εισαγωγή στο transmedia μέσω του πορτρέτου ενός μεγάλου ανθρώπου του κινηματογράφου και οραματιστή: του διευθυντή του Γαλλικού Τηλεοπτικού Δικτύου ARTE France Cinéma Μισέλ Ρεϊγιάκ.
Η σκηνοθέτις Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη θα συντονίσει το masterclass και θα επισημάνει τα βασικά σημεία εφαρμογής του transmedia στη σύγχρονη ελληνική και διεθνή πραγματικότητα.
Στην ενότητα του φεστιβάλ «Σινέ - Κονσέρτο» θα γίνει προβολή της βωβής ταινίας «Carmen» του Σεσίλ Μπ. Ντε Μιλ με μουσική επένδυση από την Εθνική Ορχήστρα Τζαζ του Παρισιού υπό τη διεύθυνση του Ντανιέλ Ιβινέκ που λατρεύει τους πρωτότυπους καλλιτεχνικούς συνδυασμούς.
Την εφετινή κριτική επιτροπή συνθέτουν ο συγγραφέας Βασίλης Αλεξάκης (πρόεδρος), ο κριτικός κινηματογράφου Μισέλ Δημόπουλος, η παραγωγός Αμάντα Λιβανού, ο ηθοποιός Κλεμάνς Ποεσί και ο σκηνοθέτης Γιώργος Τσεμπερόπουλος. Θα απονεμηθούν δύο βραβεία στις ταινίες που συμμετέχουν στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας: τo Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής (προσφορά του τηλεοπτικού σταθμού TV5 Monde και του Δήμου Αθηναίων) και το Βραβείο Κοινού, προσφορά της εταιρείας Fischer και θα απονεμηθεί στον έλληνα διανομέα της βραβευμένης ταινίας με σκοπό την προώθησή της όταν αυτή προβληθεί στις ελληνικές αίθουσες.
Υπενθυμίζουμε τέλος ότι από την Πέμπτη 29 Μαρτίου ως την Τετάρτη 4 Απριλίου 2012 το φεστιβάλ θα επαναληφθεί στην αίθουσα Παύλος Ζάννας της Θεσσαλονίκης.
Πού και πότε
Από την Τετάρτη 21 Μαρτίου ως την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012 στις αίθουσες Ιντεάλ, Δαναός 1 & 2 και το Αuditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου
Τιμές εισιτηρίων:
Auditorium Γαλλικού Ινστιτούτου: €5
Ιντεάλ, Δαναός 1 & 2: €6
Ετικέτες
Φεστιβάλ - Εκδηλώσεις
ΤΟ ΒΗΜΑ - Σάββατο 24/03/2012
Το πεζογράφημα του Γιώργου Σεφέρη "Έξι νύχτες στην Ακρόπολη" εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1974, τρία χρόνια μετά το θάνατό του, σε επιμέλεια του Γ. Π. Σαββίδη, με βάση ένα χειρόγραφο και δύο δακτυλόγραφα που βρέθηκαν στο αρχείο του ποιητή.
Και στα δύο δακτυλόγραφα προτάσσεται το ακόλουθο σημείωμα του Σεφέρη:
"Το Γενάρη ('54), γυρεύοντας να ταχτοποιήσω παλιά χαρτιά, βρήκα ένα φάκελο χειρογράφων των χρόνων 1926-1928. Ήταν κομμάτια από μια αφήγηση αρκετά προχωρημένη, από "μυθιστόρημα", όπως το έλεγα τότε. Αυτά μου έδωσαν την παράτολμη ιδέα να τα συναρμολογήσω και να τα συγκολλήσω με τέτοιο τρόπο που να μπορούν να διαβαστούν. Έτσι με συνεπήρε η παρούσα εργασία που δεν προορίζω για δημοσίευση. Δουλεύοντάς την, προσπάθησα να μείνω αυστηρά πιστός στα χαρτιά εκείνα και ν' αποκλείσω ιδέες και αισθήματα, που θα μου είχαν δημιουργήσει πρόσωπα ή πράγματα, ύστερα από τα '30. Ο καιρός της δράσης είναι τα χρόνια '25-'27· τα φεγγάρια είναι το 1928· έκανα γλωσσικές διορθώσεις για λόγους ομοιομορφίας.
Περιττό να τονίσω πως όλα τα πρόσωπα είναι πλάσματα της φαντασίας".
Γιώργος Σεφέρης, Βηρυτός 15 Αυγούστου 1954
Και στα δύο δακτυλόγραφα προτάσσεται το ακόλουθο σημείωμα του Σεφέρη:
"Το Γενάρη ('54), γυρεύοντας να ταχτοποιήσω παλιά χαρτιά, βρήκα ένα φάκελο χειρογράφων των χρόνων 1926-1928. Ήταν κομμάτια από μια αφήγηση αρκετά προχωρημένη, από "μυθιστόρημα", όπως το έλεγα τότε. Αυτά μου έδωσαν την παράτολμη ιδέα να τα συναρμολογήσω και να τα συγκολλήσω με τέτοιο τρόπο που να μπορούν να διαβαστούν. Έτσι με συνεπήρε η παρούσα εργασία που δεν προορίζω για δημοσίευση. Δουλεύοντάς την, προσπάθησα να μείνω αυστηρά πιστός στα χαρτιά εκείνα και ν' αποκλείσω ιδέες και αισθήματα, που θα μου είχαν δημιουργήσει πρόσωπα ή πράγματα, ύστερα από τα '30. Ο καιρός της δράσης είναι τα χρόνια '25-'27· τα φεγγάρια είναι το 1928· έκανα γλωσσικές διορθώσεις για λόγους ομοιομορφίας.
Περιττό να τονίσω πως όλα τα πρόσωπα είναι πλάσματα της φαντασίας".
Γιώργος Σεφέρης, Βηρυτός 15 Αυγούστου 1954
Ετικέτες
Ημερήσιος και Περιοδικός Τύπος
The Hunger Games: ένα λογοτεχνικό φαινόμενο στη μεγάλη οθόνη
Με τη σειρά ταινιών Twilight να οδεύει προς το τέλος του, η κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλιγουντ αναζητούσε το επόμενο μεγάλο εφηβικό μπλοκμπάστερ. Σκέφτηκε, έτσι, να μεταφέρει στο σινεμά το μπεστ-σέλερ της Σούζαν Κόλινς. Μόνο που το The Hunger Games δεν είναι τόσο εύπεπτο όσο το Twilight.
Σε ένα μετά-αποκαλυπτικό σύμπαν, η Βόρειος Αμερική ονομάζεται Πάνεμ και πρωτεύουσά της είναι η κακόγουστη Κάπιτολ. Κάθε χρόνο, σε ανάμνηση της καταστολής της εξέγερσης της 13ης περιφέρειας, κάθε μία από τις 12 περιφέρειες αναγκάζεται να στείλει ένα αγόρι και ένα κορίτσι για να λάβει μέρος σε ένα τηλεοπτικό ριάλιτι, ο στόχος του οποίου είναι η αλληλοεξόντωση των διαγωνιζομένων.
Η συγγραφέας δεν δίστασε να μπλέξει στοιχεία από τον μύθο του Θησέα (όπου η Αθήνα αναγκαζόταν να στέλνει κάθε χρόνο στον Μινώταυρο επτά νέους και νέες ως θυσία), την τηλεοπτική πραγματικότητα, τον πόλεμο στο Ιράκ για να δημιουργήσει μία περιπέτεια για σκεπτόμενους αναγνώστες.
Η επιτυχία ήταν σίγουρη. Η λογοτεχνική τριλογία μεταφράστηκε σε 26 γλώσσες, παρέμεινε για 100 εβδομάδες στη λίστα των best-seller των New York Times, ενώ η πρώτη έκδοση του τρίτου βιβλίου μέτρησε 1.200.000 αντίτυπα στις ΗΠΑ.
Η μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά υπήρξε απλά θέμα χρόνου.
Η παραγωγός Νίνα Γιάκομπσον (υπεύθυνη για την Έκτη Αίσθηση) έσπευσε να αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου, θέλοντας να διατηρήσει την ατμόσφαιρα και το φιλοσοφικό υπόβαθρο του βιβλίου.
Η επιλογή για την καρέκλα του σκηνοθέτη υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη: ο Γκάρι Ρος (Pleasantville) ήταν ο άνθρωπος που κλήθηκε να εξασφαλίσει ότι το ανθρώπινο στοιχείο θα παραμείνει στο επίκεντρο και ότι η ταινία δεν θα μετατρεπόταν σε ένα ακόμα ανεγκέφαλο μπλοκμπάστερ.
Για τον ρόλο της 16χρονης Κάτνις Έβερντιν, η οποία ζει μόνη μαζί με τη μητέρα και τη μικρότερη αδερφή της, επέλεξε την Τζένιφερ Λόρενς, το κορίτσι που με την ερμηνεία του στην ταινία Στην Καρδιά του Χειμώνα ενθουσίασε κοινό και κριτικούς και απέσπασε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Η νεαρή πρωταγωνίστρια αποτελεί και το μεγάλο ατού της ταινίας του Γκάρι Ρος. Έβαψε τα μαλλιά της καστανά για την ταινία (ενώ ο συμπρωταγωνιστής της Τζος Χάτσερσον που ερμηνεύει τον Πίτα τα έβαψε ξανθά), προπονήθηκε σκληρά, ξεπέρασε τραυματισμούς για να ερμηνεύσει την Κάτνις που γίνεται άθελά της σύμβολο ανυπακοής για τους καταπιεσμένους κατοίκους της Πάνεμ.
Το θλιμμένο και σκληροτράχηλο παρουσιαστικό της Τζ.Λόρενς ταιριάζει στην Κάτνις, η οποία καλείται να επιβιώσει σε έναν κόσμο βίας και παραλογισμού.
Όσο για το εάν τα υπόλοιπα βιβλία της τριλογίας θα γυριστούν σε ταινία, όλα εξαρτώνται από τις εισπράξεις του πρώτου μέρους με τίτλο The Hunger Games.
Τα πρώτα στοιχεία μοιάζουν ενθαρρυντικά: στις 22 Φεβρουαρίου, τέσσερις εβδομάδες πριν από την προβολή των Αγώνων Πείνας στις ΗΠΑ, η εταιρεία Lionsgate ξεκίνησε την προπώληση των εισιτηρίων.
Οι πωλήσεις των εισιτηρίων έσπασαν το ρεκόρ πωλήσεων σε μία ημέρα που κατείχε το Twilight Saga: Eclipse, ενώ αντιπροσώπευε και το 83% των πωλήσεων εισιτηρίων της ημέρας.
Η συνέχεια επί της οθόνης στις 22 Μαρτίου.
Σε ένα μετά-αποκαλυπτικό σύμπαν, η Βόρειος Αμερική ονομάζεται Πάνεμ και πρωτεύουσά της είναι η κακόγουστη Κάπιτολ. Κάθε χρόνο, σε ανάμνηση της καταστολής της εξέγερσης της 13ης περιφέρειας, κάθε μία από τις 12 περιφέρειες αναγκάζεται να στείλει ένα αγόρι και ένα κορίτσι για να λάβει μέρος σε ένα τηλεοπτικό ριάλιτι, ο στόχος του οποίου είναι η αλληλοεξόντωση των διαγωνιζομένων.
Η συγγραφέας δεν δίστασε να μπλέξει στοιχεία από τον μύθο του Θησέα (όπου η Αθήνα αναγκαζόταν να στέλνει κάθε χρόνο στον Μινώταυρο επτά νέους και νέες ως θυσία), την τηλεοπτική πραγματικότητα, τον πόλεμο στο Ιράκ για να δημιουργήσει μία περιπέτεια για σκεπτόμενους αναγνώστες.
Η επιτυχία ήταν σίγουρη. Η λογοτεχνική τριλογία μεταφράστηκε σε 26 γλώσσες, παρέμεινε για 100 εβδομάδες στη λίστα των best-seller των New York Times, ενώ η πρώτη έκδοση του τρίτου βιβλίου μέτρησε 1.200.000 αντίτυπα στις ΗΠΑ.
Η μεταφορά του βιβλίου στο σινεμά υπήρξε απλά θέμα χρόνου.
Η παραγωγός Νίνα Γιάκομπσον (υπεύθυνη για την Έκτη Αίσθηση) έσπευσε να αγοράσει τα δικαιώματα του βιβλίου, θέλοντας να διατηρήσει την ατμόσφαιρα και το φιλοσοφικό υπόβαθρο του βιβλίου.
Η επιλογή για την καρέκλα του σκηνοθέτη υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη: ο Γκάρι Ρος (Pleasantville) ήταν ο άνθρωπος που κλήθηκε να εξασφαλίσει ότι το ανθρώπινο στοιχείο θα παραμείνει στο επίκεντρο και ότι η ταινία δεν θα μετατρεπόταν σε ένα ακόμα ανεγκέφαλο μπλοκμπάστερ.
Για τον ρόλο της 16χρονης Κάτνις Έβερντιν, η οποία ζει μόνη μαζί με τη μητέρα και τη μικρότερη αδερφή της, επέλεξε την Τζένιφερ Λόρενς, το κορίτσι που με την ερμηνεία του στην ταινία Στην Καρδιά του Χειμώνα ενθουσίασε κοινό και κριτικούς και απέσπασε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Η νεαρή πρωταγωνίστρια αποτελεί και το μεγάλο ατού της ταινίας του Γκάρι Ρος. Έβαψε τα μαλλιά της καστανά για την ταινία (ενώ ο συμπρωταγωνιστής της Τζος Χάτσερσον που ερμηνεύει τον Πίτα τα έβαψε ξανθά), προπονήθηκε σκληρά, ξεπέρασε τραυματισμούς για να ερμηνεύσει την Κάτνις που γίνεται άθελά της σύμβολο ανυπακοής για τους καταπιεσμένους κατοίκους της Πάνεμ.
Το θλιμμένο και σκληροτράχηλο παρουσιαστικό της Τζ.Λόρενς ταιριάζει στην Κάτνις, η οποία καλείται να επιβιώσει σε έναν κόσμο βίας και παραλογισμού.
Όσο για το εάν τα υπόλοιπα βιβλία της τριλογίας θα γυριστούν σε ταινία, όλα εξαρτώνται από τις εισπράξεις του πρώτου μέρους με τίτλο The Hunger Games.
Τα πρώτα στοιχεία μοιάζουν ενθαρρυντικά: στις 22 Φεβρουαρίου, τέσσερις εβδομάδες πριν από την προβολή των Αγώνων Πείνας στις ΗΠΑ, η εταιρεία Lionsgate ξεκίνησε την προπώληση των εισιτηρίων.
Οι πωλήσεις των εισιτηρίων έσπασαν το ρεκόρ πωλήσεων σε μία ημέρα που κατείχε το Twilight Saga: Eclipse, ενώ αντιπροσώπευε και το 83% των πωλήσεων εισιτηρίων της ημέρας.
Η συνέχεια επί της οθόνης στις 22 Μαρτίου.
Ετικέτες
Δείτε στους κινηματογράφους
Αφιέρωμα στον Τσαρλς Ντίκενς στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από 29 Μαρτίου
Το αφιέρωμα «Ο Ντίκενς στον κινηματογράφο» διοργανώνεται στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, από τις 29 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου, στο πλαίσιο του παγκόσμιου εορτασμού των 200 χρόνων από τη γέννηση του Τσάρλς Ντίκενς.
Μια επιλογή από κινηματογραφικές μεταφορές του Ντίκενς ξεκινώντας από το 1913 και έως το 2005, από σπάνιες ταινίες του βωβού κινηματογράφου μέχρι τις σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις των Ρομάν Πολάνσκι και Αλφόνσο Κουαρόν, το κινηματογραφικό αφιέρωμα του Βρετανικού Συμβουλίου της Ελλάδας επιχειρεί να ξεδιπλώσει το εύρος και το βάθος του έργου του Ντίκενς, που αποτελούσε διαχρονικά έμπνευση για τον κινηματογράφο.
Ο «Όλιβερ Τουίστ» έχει μεταφερθεί τις περισσότερες φορές στη μεγάλη οθόνη και έχει την πρωτοκαθεδρία στο αφιέρωμα, ξεκινώντας από την ομώνυμη βωβή ταινία του Φρανκ Λόυντ που γυρίστηκε το 1922, στην εκδοχή του Ντέιβιντ Λιν το 1948, στον «Όλιβερ» του Κάρολ Ριντ το 1968 καταλήγοντας στον «Όλιβερ Τουίστ» που γύρισε ο Ρομάν Πολάνσκι, το 2005.
Η ταινία του βραζιλιάνικης καταγωγής, πρωτοποριακού κινηματογραφιστή, Αλμπέρτο Καβαλκάντι «Η ζωή και οι περιπέτειες του Νίκολας Νίκλεμπ» (1947), θεωρείται η πιο σπουδαία διασκευή έργου του συγγραφέα από μη Βρετανό σκηνοθέτη.
Με το ίδιο μυθιστόρημα καταπιάνεται το 2005 και ο Ντάγκλας ΜακΓκραθ, γνωστός για την ταινία «'Εμμα».
Βασισμένες σε δύο πολύ αγαπημένα έργα του συγγραφέα είναι και η «Ιστορία δύο πόλεων» του Ράλφ Τόμας (1958) και «Σκρουτζ: μια χριστουγεννιάτικη ιστορία», του Μπράιαν Ντέσμοντ Χέρστ (1951).
«Οι μεγάλες προσδοκίες», γυρισμένες από τον Ντέιβιντ Λιν (1946), αλλά και η πιο πρόσφατη εκδοχή τους, το 1998 σκηνοθετημένες από τον Αλφόνσο Κουαρόν, περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα.
Όπως και «Το μυστήριο του Έντουιν Ντρουντ» σε διασκευή που σκηνοθέτησε το 1935, ο Στιούαρτ Γουόκερ, αλλά και το αμετάφραστο (ως βιβλίο) στα ελληνικά Pickwick Papers, που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το 1954, ο Νόελ Λάνγκλεϊ.
Τέλος, στο αφιέρωμα θα προβληθεί και ο σπάνιος, βωβός οκτάλεπτος «Ντέιβιντ Κόπερφιλντ», που γύρισε το 1913 ο Τόμας Μπέντλεϊ.
Οι προβολές πλαισιώνονται από πέντε συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης με την επιμέλεια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) γύρω από τις διαφορετικές πτυχές του λογοτεχνικού του έργου. Την κοινωνική κριτική της εποχής του, την πόλη, την παιδική ηλικία, τη λογοτεχνική πρόσληψη του έργου του στην Ελλάδα, αλλά και την κινηματογραφική διασκευή του.
Αναμένεται να συμμετάσχει και ο Αντριαν Γούτον, διευθυντής της Film London, όπως και ο διακεκριμένος Βρετανός σεναριογράφος και συγγραφέας Μάικλ Ητον.
Μετά την Αθήνα, το αφιέρωμα θα φιλοξενηθεί στην Θεσσαλονίκη από τις 5 έως τις 8 Απριλίου, στην Αίθουσα Παύλος Ζάννας και στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Μια επιλογή από κινηματογραφικές μεταφορές του Ντίκενς ξεκινώντας από το 1913 και έως το 2005, από σπάνιες ταινίες του βωβού κινηματογράφου μέχρι τις σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις των Ρομάν Πολάνσκι και Αλφόνσο Κουαρόν, το κινηματογραφικό αφιέρωμα του Βρετανικού Συμβουλίου της Ελλάδας επιχειρεί να ξεδιπλώσει το εύρος και το βάθος του έργου του Ντίκενς, που αποτελούσε διαχρονικά έμπνευση για τον κινηματογράφο.
Ο «Όλιβερ Τουίστ» έχει μεταφερθεί τις περισσότερες φορές στη μεγάλη οθόνη και έχει την πρωτοκαθεδρία στο αφιέρωμα, ξεκινώντας από την ομώνυμη βωβή ταινία του Φρανκ Λόυντ που γυρίστηκε το 1922, στην εκδοχή του Ντέιβιντ Λιν το 1948, στον «Όλιβερ» του Κάρολ Ριντ το 1968 καταλήγοντας στον «Όλιβερ Τουίστ» που γύρισε ο Ρομάν Πολάνσκι, το 2005.
Η ταινία του βραζιλιάνικης καταγωγής, πρωτοποριακού κινηματογραφιστή, Αλμπέρτο Καβαλκάντι «Η ζωή και οι περιπέτειες του Νίκολας Νίκλεμπ» (1947), θεωρείται η πιο σπουδαία διασκευή έργου του συγγραφέα από μη Βρετανό σκηνοθέτη.
Με το ίδιο μυθιστόρημα καταπιάνεται το 2005 και ο Ντάγκλας ΜακΓκραθ, γνωστός για την ταινία «'Εμμα».
Βασισμένες σε δύο πολύ αγαπημένα έργα του συγγραφέα είναι και η «Ιστορία δύο πόλεων» του Ράλφ Τόμας (1958) και «Σκρουτζ: μια χριστουγεννιάτικη ιστορία», του Μπράιαν Ντέσμοντ Χέρστ (1951).
«Οι μεγάλες προσδοκίες», γυρισμένες από τον Ντέιβιντ Λιν (1946), αλλά και η πιο πρόσφατη εκδοχή τους, το 1998 σκηνοθετημένες από τον Αλφόνσο Κουαρόν, περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα.
Όπως και «Το μυστήριο του Έντουιν Ντρουντ» σε διασκευή που σκηνοθέτησε το 1935, ο Στιούαρτ Γουόκερ, αλλά και το αμετάφραστο (ως βιβλίο) στα ελληνικά Pickwick Papers, που μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το 1954, ο Νόελ Λάνγκλεϊ.
Τέλος, στο αφιέρωμα θα προβληθεί και ο σπάνιος, βωβός οκτάλεπτος «Ντέιβιντ Κόπερφιλντ», που γύρισε το 1913 ο Τόμας Μπέντλεϊ.
Οι προβολές πλαισιώνονται από πέντε συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης με την επιμέλεια του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) γύρω από τις διαφορετικές πτυχές του λογοτεχνικού του έργου. Την κοινωνική κριτική της εποχής του, την πόλη, την παιδική ηλικία, τη λογοτεχνική πρόσληψη του έργου του στην Ελλάδα, αλλά και την κινηματογραφική διασκευή του.
Αναμένεται να συμμετάσχει και ο Αντριαν Γούτον, διευθυντής της Film London, όπως και ο διακεκριμένος Βρετανός σεναριογράφος και συγγραφέας Μάικλ Ητον.
Μετά την Αθήνα, το αφιέρωμα θα φιλοξενηθεί στην Θεσσαλονίκη από τις 5 έως τις 8 Απριλίου, στην Αίθουσα Παύλος Ζάννας και στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ετικέτες
Φεστιβάλ - Εκδηλώσεις
Τετάρτη 21/03/2012 - Ταινίες στην ελληνική TV
22:00 | Σκοτεινό μυστικό | Mega | Δράμα |
22:00 | Κόκκινος δράκος | Star | Ξένη ταινία |
23:00 | Ο βασιλιάς της Μαφίας | Πρίσμα+ | Ξένη ταινία |
23:00 | Cashbank | Σπορ+ | Ξένη ταινία |
23:00 | Μοναδική μου ηλιαχτίδα (α τηλεοπτική μετάδοση) | ΕΤ1 | Δράμα |
00:40 | Η επιδρομή του δράκου | Σπορ+ | Περιπέτεια |
02:45 | Η κατάρα της σφίγγας | Star | Περιπέτεια |
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)