Προσεχώς

Προσεχώς

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Η Χάρις Αλεξίου στο σινεμά του Νίνο Ρότα


Ένα μοναδικό αφιέρωμα στα 100 χρόνια από τη
γέννηση του μεγάλου Ιταλού δημιουργού
με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ



Ένα μεγάλο αφιέρωμα στο Νίνο Ρότα με τίτλο «Η Xάρις Αλεξίου στο σινεμά του Νίνο Ρότα» παρουσιάζει το «ΘΕΑΤΡΟΝ» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» για 6 μόνο παραστάσεις, στις 7, 8, 9 και 14, 15, 16 Οκτωβρίου 2011.

Ο παγκόσμιος κινηματογράφος έχει γεμίσει τ’ αυτιά και τις καρδιές μας με μουσική. Ο Νίνο Ρότα είναι από τις κορυφαίες μουσικές φωνές που κατέγραψαν τη μαγεία τους με νότες στο σελιλόιντ, ο άνθρωπος που αναμόρφωσε και ανέδειξε την ιταλική μουσική στον 20ό αιώνα. Έχοντας ως βασική πηγή έμπνευσης την ιταλική λαϊκή μουσική, επένδυσε μουσικά μια μεγάλη σειρά ταινιών των πιο καταξιωμένων σκηνοθετών και με βασικό όχημα τη δουλειά του ή μάλλον τη σχεδόν ταύτισή του με τον κορυφαίο Φεντερίκο Φελίνι -του οποίου υπήρξε το μουσικό alter ego- έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ για να κατακτήσει την παγκόσμια καταξίωση του όσκαρ με το «Νονό Νο 2» το 1975.

Επί τριάντα και πλέον χρόνια ο Νίνο Ρότα θαρρείς και κεντούσε τις νότες του πάνω στο φιλμ, έτσι που ακόμα και σ’ αυτούς που ίσως δεν έχουν ακούσει καν το όνομά του, ακόμα και σ’ αυτούς που ενδεχομένως δεν έχουν δει ούτε μία ταινία του Φελίνι, οι μελωδίες του να τους είναι τόσο γνωστές και τόσο αγαπημένες. Ο Νίνο Ρότα γεννήθηκε το 1911 και μας αποχαιρέτησε το 1979. Φέτος κλείνουν 100 χρόνια από τη γέννησή του...

...Το Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», στο «ΘΕΑΤΡΟΝ», θυμάται και εορτάζει αυτά τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Νίνο Ρότα με τη συμμετοχή της εξηκονταμελούς Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ και τη μαγική ερμηνευτική παρουσία της Χάρις Αλεξίου.

Είναι τόσο απλό αλλά και τόσο δύσκολο να κάνεις ένα αφιέρωμα στο Νίνο Ρότα. Μια σειρά από τραγούδια, στα οποία από τον ερμηνευτή μέχρι και κάθε μουσικό της ορχήστρας χρειάζεται να έχουν βουτήξει την πένα τους στο μελάνι της καρδιάς για να μπορέσουν να βάλουν υπογραφή σε τέτοιο αφιέρωμα. Εκατό χρόνια μετά, ο Νίνο Ρότα είναι τόσο Ιταλός όσο και παγκόσμιος χάρη στη μοναδική δύναμη του σινεμά. Γι’ αυτό και εμείς ανοίξαμε την πόρτα διάπλατα για να μπει η κορυφαία Ελληνίδα ερμηνεύτρια Χάρις Αλεξιου στο σινεμά του Νίνο Ρότα.

Η «Ντόλτσε Βίτα», η «Λα Στράντα», οι «Νύχτες της Καμπίρια», το «Οκτώμισι», ο «Νονός», ο «Νονός Νο 2», το «Άμαρκορντ» είναι μερικές μόνο από τις ταινίες που οι νότες τους θα πλημμυρίσουν τ’ αυτιά και τις καρδιές των θεατών.

Η σχέση της Χάρις Αλεξίου με την ιταλική μουσική είναι διαρκής και δυνατή. Πίσω, το 1987, στο άλμπουμ «Η Χάρις Αλεξίου σε απρόβλεπτα τραγούδια», ερμήνευσε συγκλονιστικά το Canzone Arrabbiata του Νίνο Ρότα, ενώ ένα χρόνο μετά εμφανίστηκε σε συναυλίες στην Αθήνα με τον ιταλό τροβαδούρο Πάολο Κόντε. Λίγα χρόνια αργότερα (1992 και 1994) ο Μάουρο Μπολονίνι σκηνοθέτησε τις εμφανίσεις της Χάρις Αλεξίου στο «Αττικόν» και το Ηρώδειο, ενώ τον περασμένο Μάιο στη Φλωρεντία τής απονεμήθηκε το βραβείο “Una vita per la musica – Giglio d’ Oro” από το Fondazione “Premio Galileo 2000”, που εδώ και 14 χρόνια βραβεύει εξέχουσες προσωπικότητες της Ευρώπης από την πολιτική, την οικονομία, τις επιστήμες και τις τέχνες, για τη δράση και την προσφορά τους στο χώρο τον οποίο υπηρετούν.

Τη Χάρις Αλεξίου και την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ θα πλαισιώσουν οι: Ιάσων Τριανταφυλλίδης στην επιλογή και το στήσιμο του προγράμματος, Πάνος Παπαδόπουλος στη σκηνοθετική επιμέλεια, Κώστας Παπαδούκας στις ενορχηστρώσεις, Ανδρέας Πυλαρινός στη διεύθυνση ορχήστρας και Ελευθερία Ντεκώ στους φωτισμούς.



Ημερομηνίες παραστάσεων
7, 8 , 9, 14, 15, 16 Οκτωβρίου 2011


«ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Πειραιώς 254, Ταύρος, Αίθουσα «Αντιγόνη»
Τηλ. 212 254 0300
Ώρα έναρξης: 21:00

ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΧΩΡΟΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ


ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
  • «ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλ. 212 254 0300
  • Στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://tickets.theatron254.gr
  • Τηλεφωνικά στο 212 254 0300 με χρέωση πιστωτικής κάρτας
  • Public, Kαραγεώργη Σερβίας 1, Πλ. Συντάγματος, τηλ. 210 3246210
  • Public, Γρ. Λαμπράκη 152-154, Πειραιάς, τηλ. 210 4126460
  • Public, Καράγιωργα & Λαζαράκη, Γλυφάδα, τηλ. 210 8984300
  • Public, Ανδρέα Παπανδρέου 35, MALL Αμαρουσίου, τηλ. 210 6300023
  • Public, Λεωφ. Βουλιαγμένης 276, MALL Αγίου Δημητρίου, τηλ. 210 9730006

Pulp Fiction Blu-ray Trailer



Street Date : October 4th. 2011

The Dark Knight Rises (2012) New Set Videos







1911 (2011) Poster

Ο Schiller live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Schiller, το φαινόμενο της ηλεκτρονικής μουσικής έρχεται στην Ελλάδα και θα εμφανιστεί την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, στο Gagarin 205, στην Αθήνα και το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, στο Block 33, στη Θεσσαλονίκη και σας υπόσχεται την πιο ambient μουσική εμπειρία που έχετε ζήσει ποτέ.

Στις επανεμφανισεις του επί ελληνικού εδάφους θα μας προσκαλέσει σε ένα έντονα υπνωτικό μουσικό ταξίδι, γεμάτο ζεν εικόνες. Ένας μουσικός διαλογισμός, που έχει αποτελέσει κινητήρια δύναμη για τις ταξιδιάρικες μουσικές του, από την κυκλοφορία των πρώτων του singles.

Τα κομμάτια του Schiller είναι προσωπικές του εμπειρίες, που μεταφράζονται και διηγούνται μέσα από μουσικούς πειραματισμούς. Παίζει και συνδυάζει το πιάνο, με το synthesizer σε απόλυτη αρμονία δημιουργώντας ηλεκτρονικά ηχοτόπια, πότε μελαγχολικά και πότε ρομαντικά, αλλά πάντα μελωδικά και γεμάτα έμπνευση.

Άλλωστε κάθε live του Schiller, είναι μία μουσική οπτικοακουστική εμπειρία, που δύσκολα περιγράφεται με λόγια και πρέπει να το ζήσεις για να το αισθανθείς…

Πηγή: Newsbeast

Δίσκος είναι και ραγίζει

Μια ολόκληρη βιομηχανία υπό κατάρρευση. Τα δισκοπωλεία αποτελούν πια είδος υπό εξαφάνιση κι έτσι οι δίσκοι ξεπέσανε στα περίπτερα. Τα κέρδη των εταιρειών συρρικνώνονται. Οι χρυσοί δίσκοι όχι μόνο χάσανε τη λάμψη τους αλλά κινδυνεύουν να αποτελούν πια κιτς ανάμνηση από ένα ξεθωριασμένο παρελθόν. Οι καλλιτέχνες εγκαταλείπουν τις παράλογες απαιτήσεις και εξασφαλίζουν μια θέση σε αυτό το παρηκμασμένο τοπίο της δισκογραφίας, πληρώνοντας μόνοι τους τα έξοδα ενός άλμπουμ. Την ίδια ώρα, νέες ανεξάρτητες εταιρείες καταβάλλουν φιλότιμες προσπάθειες προκειμένου να στηρίξουν τη νεανική παραγωγή. Η κρίση φυσικά της δισκογραφίας δεν είναι νέο φαινόμενο, ωστόσο η πτώση συνεχίζεται αμείωτη.

Αρκεί να δει κανείς πόσο έχει μειωθεί η παραγωγή δίσκων: Το 2008 κυκλοφόρησαν 1.849 δίσκοι, πέρυσι πέσαμε στους 1.125 και φέτος (μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου) βγήκαν στην αγορά 452. Είναι βέβαιο πως πλησιάζοντας προς τα Χριστούγεννα, ο αριθμός θα αυξηθεί, αλλά πόσο; «Ο αριθμός των νέων παραγωγών έχει όντως μειωθεί και αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τα κόστη παραγωγής (στούντιο, αμοιβές μουσικών, χρηματοδότηση βιντεοκλίπ κ.λπ.) παραμένουν στα ίδια επίπεδα τη στιγμή που οι πωλήσεις εξακολουθούν να μειώνονται» λέει ο Βασίλης Κωνσταντουλάκης εκ μέρους της ΕΜΙ, και συνεχίζει: «Η πτώση δεν σχετίζεται μόνο με την πειρατεία δρόμου ή το παράνομο κατέβασμα κομματιών από το Ιντερνετ, αλλά και με το γεγονός ότι η ύφεση εξαφάνισε τα παραδοσιακά δισκάδικα. Ωστόσο, αν κοιτάξουμε το σύνολο των εκδόσεων, τότε βλέπουμε ο αριθμός αυτός είναι μεγαλύτερος τα τελευταία χρόνια, διότι ως παραγωγή δίσκων καταγράφονται οι εκδόσεις που πάνε στις εφημερίδες και τα περιοδικά ή εκείνες που πωλούνται στα κιόσκια χωρίς απαραίτητα να συνοδεύουν κάποιο έντυπο. Αυτό που σίγουρα συνηθίζεται πια είναι να συγκεντρώνονται όλο και περισσότερες κυκλοφορίες στο β' εξάμηνο της χρονιάς, αφού η αγορά "ανοίγει" λόγω Χριστουγέννων».

* Ο,ΤΙ ΛΑΜΠΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ

Η πρώτη απονομή χρυσού δίσκου έγινε το 1970 για το άλμπουμ του Απόστολου Καλδάρα «Μικρά Ασία». Από το 1970 ώς το 1990 χρυσό ανακηρύσσεται ένα άλμπουμ με πωλήσεις 50.000 αντιτύπων και πλατινένιο όταν ξεπερνά τις 100.000. Από το 1990, ο χρυσός δίσκος πέφτει στα 30.000 αντίτυπα και ο πλατινένιος στα 60.000. Επειτα από μακρά κατηφόρα ο χρυσός δίσκος για έναν ελληνικό δίσκο ξεπέφτει πια στο όριο των 6.000. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πέτρου Δραγουμάνου, στα τελευταία 10 χρυσά άλμπουμ συμπεριλαμβάνονται τα «Live» των Φωτεινής Δάρρα, Χάρη Κωστόπουλου και Δημήτρη Μπάση, ο δίσκος «Το παιχνίδι παίζεται ακόμα» του Βασίλη Παπακωνσταντίνου, το «Καλοκαίρι στην καρδιά» της Ηβης Αδάμου αλλά και τα «Τραγούδια κάτω απ' το φεγγάρι» της Ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων Πάτρας!

Για τα σινγκλ τα σημερινά όρια (ισχύουν από 1ης Ιουλίου 2008) είναι 3.000 για το χρυσό και 6.000 για το πλατινένιο. Ενώ από το 2004 καθιερώθηκε και ο θεσμός του χρυσού/πλατινένιου μουσικού DVD με πωλήσεις 5.000 και 10.000 αντιτύπων, αντίστοιχα. Από 1ης Ιουλίου 2008, έπεσαν ακόμα και αυτά τα όρια στις 3.000 και 6.000 κομμάτια.

«Δεν έχει σημασία σε ποιον αριθμό έχουν πέσει πλέον οι χρυσοί κι οι πλατινένιοι δίσκοι. Σημασία έχει να υιοθετηθεί ένας νέος τρόπος -όπως γίνεται στο εξωτερικό- ώστε να υπολογίζονται όλοι οι τρόποι πώλησης που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια», σχολιάζει ο Β. Κωνσταντουλάκης. «Η δισκογραφική βιομηχανία βρίσκεται σε μια φάση επαναπροσδιορισμού τού τι σημαίνει χρυσός και πλατινένιος δίσκος. Ο Πασχάλης Τερζής, ο Φίλιππος Πλιάτσικας, η Ελεωνόρα Ζουγανέλη, η Πέγκυ Ζήνα κάνουν ακόμα πλατινένιους δίσκους. Σημασία, όμως, έχει να προσδιοριστεί μια επιβράβευση που να περιλαμβάνει όλους τους τρόπους πώλησης -όπως για παράδειγμα τις digital πωλήσεις- και όχι μόνο του φυσικού προϊόντος, που ελάχιστα αντικατοπτρίζει πια το εάν ένας καλλιτέχνης είναι δημοφιλής ή όχι. Για παράδειγμα, τα στοιχεία δείχνουν πως το έντεχνο καταναλώνεται περισσότερο στο φυσικό προϊόν, η τζαζ στα βινύλια και η ποπ στα digital. Αρα υπάρχει ένα ολόκληρο κομμάτι και μάλιστα πολύ δυναμικού κοινού που παραμένει αμέτρητο».

Κι ενώ τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι για το 2011 χρυσό δίσκο δεν έχουμε μέχρι στιγμής, οι εταιρείες επιμένουν πως αρκετοί καλλιτέχνες τους έχουν ξεπεράσει το όριο των 6.000 δίσκων. «Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση» εξηγεί ο Νίκος Στεφανάκης, υπεύθυνος της IFPI, του ελληνικού τμήματος της διεθνούς ομοσπονδίας των δισκογραφικών. «Οταν οι εταιρείες διαπιστώσουν πως οι πωλήσεις ενός δίσκου τους πλησιάζουν τα 6.000 αντίτυπα, τότε οφείλουν να ενημερώσουν την εταιρεία ορκωτών λογιστών Deloitte & Touche με την οποία συνεργαζόμαστε. Εκείνοι πηγαίνουν τότε και ελέγχουν τα στοιχεία για να διαπιστώσουν πως πράγματι οι πωλήσεις πλησιάζουν τις 6.000 αντίτυπα και στη συνέχεια δίνουν την έγκρισή τους. Ομως αυτή η διαδικασία πιστοποίησης κοστίζει στη δισκογραφική εταιρεία ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε δίσκο. Χωρίς αυτή την έγκριση εμείς δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι υπάρχει χρυσό άλμπουμ. Ομως, λόγω οικονομικής κρίσης, οι εταιρείες αποφεύγουν να πληρώνουν την Deloitte & Touche. Αρκούνται, λοιπόν, στο να κάνουν δικές τους απονομές χωρίς την επίσημη σφραγίδα».

Μόνο που οι σημερινές απονομές δεν είναι σαν τις μεγαλομανείς φιέστες του παρελθόντος. «Κάποτε οι απονομές γίνονταν για διαφήμιση» λέει ο Πέτρος Δραγουμάνος, γνωστός στατιστικολόγος του ελληνικού τραγουδιού και δημιουργός του CD rom «Ελληνική δισκογραφία, 1950-2011», στο οποίο εμπεριέχεται ο πληρέστερος κατάλογος της ελληνικής μουσικής δημιουργίας. «Τότε που το χρήμα ανακυκλωνόταν, ο ντόρος και ο απόηχος μιας απονομής είχε ως αποτέλεσμα να πουληθούν 2.000-3.000 αντίτυπα ακόμα. Σήμερα που αυτοί οι αριθμοί είναι μακρινά όνειρα, τελειωσαν και οι πολλές απονομές».

* ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ

Ο Γολγοθάς, πάντως, των καλλιτεχνών έρχεται πολύ νωρίτερα από τις απονομές. Με δεδομένη την αδυναμία των εταιρειών να πληρώσουν την παραγωγή των δίσκων τους αλλά και να συναινέσουν σε κάθε είδους υπερβολική απαίτηση των ερμηνευτών, οι καλλιτέχνες καλούνται πλέον να φτιάξουν μόνοι τους τα άλμπουμ τους: συγκεντρώνουν τα τραγούδια τους, βρίσκουν μουσικούς, νοικιάζουν στούντιο, ηχογραφούν και πηγαίνουν στην εταιρεία με το άλμπουμ έτοιμο. «Η παραγωγή ενός δίσκου και η χρηματοδότησή του μετακινήθηκε πλέον -σχεδόν αποκλειστικά- στις πλάτες των καλλιτεχνών», επισημαίνει ο Π. Δραγουμάνος. «Θα μου πείτε, αφού τα 6.000 ή 10.000 ευρώ που θα ξοδέψουν δεν θα τα βγάλουν ποτέ από τις πωλήσεις του άλμπουμ, γιατί μπαίνουν στον κόπο; Η απάντηση είναι απλή: Διότι χωρίς δίσκο και νέα τραγούδια, δεν υπάρχεις στο μουσικό στερέωμα και κυρίως χωρίς κάνα δυο δυνατά σουξέ, οι περισσότεροι δεν θα βρουν ποτέ δουλειά στην πίστα, η οποία τους εξασφαλίζει την οικονομική επιβίωση».

* Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΙΝΓΚΛ

Ενα τραγούδι με ολοκληρωμένη ηχογράφηση, μείξεις, αμοιβές μουσικών κοστολογείται περίπου 1.000 ευρώ. Ως εκ τούτου, ενώ παλιότερα τα σιγνκλ των 4-5 τραγουδιών κυκλοφορούσαν ως προάγγελοι του επερχόμενου δίσκου, σήμερα έχουν αντικαταστήσει τα άλμπουμ. «Επειδή το 80% των τραγουδιστών πληρώνουν από την τσέπη τους, είναι σαφές ότι δεν έχουν χρήματα για να ηχογραφήσουν 10 ή 12 κομμάτια. Ετσι εμφανίζεται πια το φαινόμενο των δίσκων με 4-5 τραγούδια, αφού τόσο αντέχουν να χρηματοδοτούν. Ολες αυτές οι εκπτώσεις βεβαίως, έχουν αντίκτυπο στην ποιότητα της ηχογράφησης και της ενορχήστρωσης, αφού το βασικό ζητούμενο είναι το ελάχιστο κόστος, συχνά και το τζάμπα», συνεχίζει ο Π. Δραγουμάνος.

Ριγμένοι, βέβαια, παραμένουν σε αυτό το θολό τοπίο και οι μουσικοί. Δεδομένου ότι οι τραγουδιστές βάζουν από την τσέπη τους χρήματα, έχει καταργηθεί κάθε έννοια κασέ. Παλαιότερα, τα μέλη μιας ορχήστρας ήξεραν πως η αμοιβή τους θα εξαρτηθεί από τις ώρες που θα απασχοληθούν στο στούντιο. Σήμερα άλλοι τους πιάνουν στο φιλότιμο, άλλοι δεν τους πληρώνουν ποτέ κι άλλοι κάνουν εξαντλητικά παζάρια. Υπάρχει και πιο πονηρή μέθοδος: «Ελα να παίξεις δωρεάν στο δίσκο μου κι όταν κλείσω εμφανίσεις, θα σε πάρω μαζί μου και θα έχεις ένα αξιοπρεπές μεροκάματο».

Κι αφού οι δίσκοι δεν πουλάνε, οι εταιρείες βρήκαν άλλο τρόπο να βγάζουν χρήματα αλλά και να παραμένουν στενά συνδεδεμένες με τους καλλιτέχνες τους: Οι συναυλίες αλλά και οι εμφανίσεις του τραγουδιστή σε ένα κέντρο είναι σε στείρες περιόδους ένα πολύ καλό εισόδημα. «Πράγματι, η δισκογραφία εμπεριέχει πια στην δραστηριότητά της και τις συναυλίες. Αγκαλιάζει πλέον τους καλλιτέχνες μ' έναν διαφορετικό τρόπο απ' ό,τι το παρελθοντικό δούναι και λαβείν που περιοριζόταν στην κυκλοφορία μιας δισκογραφικής δουλειάς και την προώθησή της. Εχουμε μια συνολικότερη εικόνα της καλλιτεχνικής τους πορείας. Κι άλλωστε οι συναυλίες αποδεικνύουν πως η μουσική δεν έχει σταματήσει να καταναλώνεται. Ο τρόπος άλλαξε. Η Ελεωνόρα Ζουγανέλη, με μια καριέρα μόλις δύο προσωπικών άλμπουμ, γέμισε με 6.000 άτομα το θέατρο του Βύρωνα» λέει ο Β. Κωνσταντουλάκης.

Ωστόσο, η βασική πηγή εσόδων μιας μεγάλης δισκογραφικής εταιρείας παραμένει η στενή συνεργασία με τις εφημερίδες, δηλαδή τα λεγόμενα premium άλμπουμ, τα οποία για πολλούς έχουν μερίδιο ευθύνης για την απαξίωση των CDs και την κατάρρευση της δισκογραφίας. «Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο οι μόνες εταιρείες που διασώζονται είναι εκείνες με πλούσιο back catalogue, δηλαδή με παλαιό υλικό» λέει ο Πέτρος Δραγουμάνος. «Πριν από αρκετά χρόνια οι άνθρωποι που κινούσαν τα νήματα σε μια δισκογραφική ήταν οι καλοί παραγωγοί και οι άνθρωποι που είχαν διορατικότητα στην ανεύρεση νέων ταλέντων. Σήμερα, οι εταιρείες κρατιούνται από ανθρώπους με γνώση και εμπειρία που μπορούν να γεννούν ιδέες και να πουλάνε το ίδιο ρεπερτόριο με διαφορετικούς, ευφάνταστους τρόπους. Αν, για παράδειγμα, δεις σε μια εφημερίδα μια προσφορά με τίτλο "Τα καλύτερα τραγούδια του Λευτέρη Παπαδόπουλου", σε μια άλλη μια δεύτερη "Τα καλύτερα του Σταύρου Κουγιουμτζή" και σε ένα περιοδικό μια τρίτη με τα "Καλύτερα του Γιώργου Νταλάρα", είναι πολύ πιθανό να περιέχουν πολλά ίδια τραγούδια. Ομως, η εταιρεία το έχει πουλήσει με τρεις διαφορετικούς τρόπους και έχει εισπράξει χρήματα από τρία διαφορετικά έντυπα».

* ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ;

Και όμως υπάρχουν. Τόλμησαν να προσεγγίσουν το νεανικό κοινό - σε αντίθεση με τις πολυεθνικές που το θεωρούν «καμένο χαρτί», πιστεύοντας ότι δεν αγοράζει, αλλά «κατεβάζει» μουσικές. Σε ό,τι αφορά το ρεπερτόριό τους, ειδικεύτηκαν, αγκάλιασαν τους καλλιτέχνες εκείνους που οι πολυεθνικές απαξίωναν, αναζήτησαν και ανακάλυψαν ταλέντα μέσα από το δυναμικό του Ιντερνετ.

«Η ιστορία διεθνώς δείχνει ότι οι μικρές ετικέτες αναπτύσσονταν μέχρι του σημείου να αποτελέσουν στόχο εξαγοράς από μια μεγαλύτερη εταιρεία, η οποία λόγω όγκου και μακροοικονομικών στοιχείων είχε καλύτερη πρόσβαση στην τράπεζα για δάνεια, στους ειδικούς νομικούς για να την απαλλάξουν από βαριά φορολογία -μεταφέροντας την έδρα της σε παραδείσια νησιά. Με αυτούς τους τρόπους συσπειρώθηκε ένα μεγαλύτερο κομμάτι διανομής και έλεγχαν τους κανόνες της αγοράς. Τα στοιχεία που διαφοροποιούν μια πολυεθνική από μια μικρότερη εταιρεία είναι δύο: το κόστος του χρήματος και ο "έλεγχος" της αγοράς από τη μεριά των πρώτων και η δημιουργική μανία σε σημείο αυτοκαταστροφής από την πλευρά των δεύτερων» λέει ο Πάνος Θεοφανέλλης δημιουργός της Archangel.

Από την εταιρεία του κυκλοφορούν τα άλμπουμ της Μόνικας, συγκροτημάτων όπως οι Gad, Ρόδες, My Wet Calvin κ.ά. Εκτός, όμως, από το νέο αίμα της εγχώριας alternative σκηνής, δισκογραφικές σαν την Archangel και την Inner Ear συχνά αποτελούν ιδανικό τόπο δημιουργίας και για καταξιωμένους καλλιτέχνες, οι οποίοι είτε βαρέθηκαν την ψυχρή αντιμετώπιση των πολυεθνικών είτε δυσαρεστήθηκαν από τη συνεργασία τους. Για παράδειγμα οι τελευταίοι δίσκοι του Παύλου Παυλίδη και των Xaxakes βγήκαν από την Archangel, ενώ η Inner Ear φιλοξενεί πια τον Φοίβο Δεληβοριά, τη Λένα Πλάτωνος και τον Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Στην εποχή της προχειρότητας, η τελευταία φιλοξενεί στον κατάλογό της φιλόδοξες παραγωγές από το χώρο της indie και electro σκηνής, προσέχει την εικαστική πλευρά των άλμπουμ της, κυκλοφορεί βινύλια, πληρώνει και κάποιες παραγωγές. «Στην Inner Ear με τιμούν, γιατί θεωρούν ότι δημιουργώ έργο. Ηχογραφώ αυτά τα κομμάτια εδώ κι ένα χρόνο. Για μια πολυεθνική, αυτό θα ήταν αδιανόητο» μας είχε πει ο Φοίβος Δεληβοριάς. «Επίσης αισθάνομαι ότι μπορώ να πιω έναν καφέ με τους υπόλοιπους καλλιτέχνες της εταιρείας. Δεν μπορούσα να με βλέπω πια στο ίδιο ράφι με τραγουδιστές με τους οποίους δεν είχα τίποτα κοινό».

Σήμερα, έχοντας ξεπεράσει την αβεβαιότητα των πρώτων ετών, οι «εναλλακτικές» εταιρείες αναζητούν πλεόν έσοδα και από τις παραγωγές συναυλιών. «Αναζητήσαμε τρόπους για να αντεπεξέλθουμε στη συνολική ανάγκη έκθεσης των καλλιτεχνών μας. Μία από αυτές τις πρωτοβουλίες ήταν και η καθιέρωση φεστιβάλ όπως το Ark Festival» λέει ο Π. Θεοφανέλλης.

Δηλαδή, κάνουν πλέον ό,τι και οι πολυεθνικές; «Εμείς το κάνουμε με μεγαλύτερη επιτυχία, διότι όσο μεγαλύτερος είναι κανείς τόσο περισσότερο κινδυνεύει στη φουρτούνα. Οπως δεν μπορείς εύκολα να μετακινηθείς στο κέντρο μιας πόλης με φορτηγό, άλλο τόσο δύσκολα μπορεί ένας μεγάλος πολυεθνικός όμιλος να είναι ευέλικτος στις απότομες αλλαγές» προσθέτει. «Δεν είναι τυχαίο πως καμία πολυεθνική δεν πέτυχε στο χώρο των εκδηλώσεων. Αργησαν να μπουν, καθυστερούν να βάλουν τα χέρια τους στην φωτιά -καθότι είναι υπάλληλοι και όχι επιχειρηματίες- και κυρίως αναγκάζονται να αγοράσουν ακριβά τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι κατά τόπους παράγοντες που διακρίνονται στο χώρο των εκδηλώσεων. Τρανή απόδειξη αποτελεί η "ανάποδη" κίνηση της "Live Nation" να προσφέρει και δισκογραφικά συμβόλαια στους καλλιτέχνες που εκπροσωπεί στις συναυλίες. Το εισόδημα από τη δισκογραφία ήταν και είναι ελάχιστο σε σχέση με αυτό από τις εκδηλώσεις».

enet

Ελευθεροτυπία - Κυριακή 25/09/2011

The Victim (2011) Poster

Riddick 3 Concept Art

Βραβεία Εμμυ 2011.

Η Κέιτ Ουίνσλετ κέρδισε το βραβείο Έμμυ καλύτερης γυναίκας ηθοποιού σε μίνι σειρά για τον ρόλο της στο Mildred Pierce, για μία γυναίκα που προσπαθεί να ξεφύγει από τη φτώχεια, στην τελετή απονομής των ομώνυμων βραβείων που έγιναν χθες το βράδυ.

Ανεβαίνοντας στη σκηνή, στο Λος Άντζελες, η ηθοποιός δήλωσε ότι θέλει να μοιραστεί το βραβείο με τη μητέρα της.

«Δεν έχει σημασία πόσων χρονών είσαι ή τι κάνεις στη ζωή σου· δεν σταματάς ποτέ να χρειάζεσαι τη μαμά σου και εγώ δεν θα πάψω ποτέ να χρειάζομαι τη δική μου. Γι' αυτό σε ευχαριστώ μαμά, σε ευχαριστώ πάρα πολύ» είπε παραλαμβάνοντας το αγαλματάκι.

Ο συμπρωταγωνιστής της Γκάι Πιρς, κέρδισε κι αυτός βραβείο β' ανδρικού ρόλου για τη συμμετοχή του στο Mildred Pierce.

Ο Μάρτιν Σκορσέζε κέρδισε βραβείο σκηνοθεσίας για τον πιλότο του Broadwalk Empire.

Βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας σε μίνι σειρά απέσπασε ο Μπάρι Πέπερ για τον ρόλο του ως Μπόμπι Κένεντι στη σειρά The Kennedys, στην οποία συμμετέχουν επίσης οι Γκρεγκ Κινίαρ (στον ρόλο του Τζον Κέννεντι), η Κέιτι Χολμς (στον ρόλο της Τζάκι) και ο Τομ Ουίλκινσον.

Καλύτερη δραματική σειρά αναδείχθηκαν οι Mad Men και καλύτερη κωμική το Modern Family (το οποίο απέσπασε συνολικά πέντε βραβεία).

Η Χουλιάνα Μαργκούλιες του The Good Wife απέσπασε βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για δραματική σειρά, ενώ ο «Dr House» Χιού Λόρι έχασε το βραβείο ανδρικής ερμηνείας από τον Κάιλ Τσάντλερ του Friday Night Lights.

Ο «Σέλντον Κούπερ» (κατά κόσμον Τζιμ Πάρσον) απέσπασε το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας σε κωμική σειρά για το Big Bang Theory.

Λογοκρίθηκε βίντεο

Αίσθηση προκάλεσε η απόφαση του Fox να λογοκρίνει βίντεο, στο οποίο ο Άλεξ Μπόλντουιν αστειευόταν με το σκάνδαλο των υποκλοπών της αυτοκρατορίας του Μέρντοχ, στην οποία ανήκει και το τηλεοπτικό δίκτυο.

Ο ηθοποιός αποφάσισε μάλιστα να ακυρώσει την προγραμματισμένη εμφάνισή του στην τελετή απονομής των βραβείων Έμμυ.

Ο Μπόλντουιν, ο οποίος έχει κερδίσει δύο βραβεία Εμμυ πρώτου ρόλου για την κωμική σειρά 30 Rock, στην οποία πρωταγωνιστεί, εμφανιζόταν σε ένα σύντομο βίντεο που περιελάμβανε ένα αστείο για το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων στο οποίο έχει εμπλακεί η News Corporation, η αυτοκρατορία των ΜΜΕ του Μέρντοχ.

Στο βίντεο, ο Μπόλντουιν μιλάει στο τηλέφωνο και ξαφνικά απευθύνεται ονομαστικά στον Ρούπερτ Μέρντοχ, λέγοντάς του ότι τον ακούει που παρακολουθεί.

«Το Fox έκοψε το αστείο μου για τις παρακολουθήσεις της NewsCorp» έγραψε ο διάσημος ηθοποιός στον λογαριασμό του στο Twitter. «Είναι βλακώδες, διότι νομίζω ότι θα βελτίωνε την εικόνα τους. Λίγο» συνέχισε.

tanea

Real News - Κυριακή 25/09/2011



40 χρόνια Γιαννης Παριος
Καθε κυριακη ενα αυθεντικο αλμπουμ απο την δισκογραφια του καλλιτεχνη.


Καθημερινή - Κυριακή 25/09/2011



Καθημερινή - Σάββατο 24/09/2011

Τέσσερα αποκλειστικά παιχνίδια για Playstation τον Σεπτέμβριο

Η Sony Computer Entertainment Europe (SCEE) είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την άφιξη τεσσάρων επικών «remastered» τίτλων σε Blu-ray Disc για το PlayStation®3 (PS3™). Οι νεότερες προσθήκες στην σειρά Classics HD, ICO, Shadow of the Colossus και God of War® Collection: Volume II έρχονται με κορυφαία ποιότητα εικόνας, προκειμένου να προσφέρουν νέες, συναρπαστικές gaming εμπειρίες στους κατόχους PS3 μέσα στο Σεπτέμβριο.

God of War Collection: Volume II (Classics HD) - Κυκλοφορεί στις 14 Σεπτεμβρίου

Διαθέσιμες ως τώρα μόνο για PSP™ (PlayStation®Portable), οι περιπέτειες του Kratos στο God of War®: Chains of Olympus και στο God of War®: Ghost of Sparta επανακυκλοφορούν σε μαγευτική απεικόνιση Υψηλής Ευκρίνειας και καθηλωτικά γραφικά στερεοσκοπικού 3D, αναβιώνοντας τις ανελέητες μάχες του Έλληνα ήρωα.

Την παραγωγή και τη νέα επεξεργασία ανέλαβε η Ready at Dawn, η πολυβραβευμένη παραγωγός της σειράς God of War για PSP™, επιτρέποντας στους παίκτες να βυθιστούν στο σκληρό και χαοτικό κόσμο του Kratos με αναβαθμισμένη απεικόνιση. Σε συνδυασμό με την υποστήριξη των τροπαίων (trophies) του PlayStation®Network, οι παίκτες θα βιώσουν μια ολοκαίνουρια εμπειρία. Ανακαλύψτε τα σκοτεινά μυστικά από το παρελθόν του Kratos, καθώς η ιστορία του Chains of Olympus ξεδιπλώνεται 10 χρόνια προτού ξεκινήσει το God of War, και εξερευνήσετε την αλήθεια για το οικογενειακό του ιστορικό με το Ghost of Sparta να εκτυλίσσεται ανάμεσα στα God of War® και God of War®II.

ICO & Shadow of the Colossus (Classics HD) - Κυκλοφορεί στις 28 Σεπτεμβρίου

Για πρώτη φορά έχετε την ευκαιρία να αναβιώσετε δύο από τα πλέον καταξιωμένα παιχνίδια του PlayStation® 2 στο PS3, σε full HD ανάλυση 1080p με κορυφαία ποιότητα εικόνας, αλλά και στερεοσκοπική 3D απεικόνιση για μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Βυθιστείτε σε μια πρωτοποριακή ιστορία γεμάτη μάχες, στρατηγική, εξερεύνηση, συναίσθημα, αλλά και επίλυση γρίφων - οι φανατικοί της σειράς, αλλά και όσοι δοκιμάζουν τα παιχνίδια για πρώτη φορά θα βιώσουν τη μυστηριακή εμπειρία και το μαγευτικό ταξίδι στον κόσμο του ICO και του Shadow of the Colossus.

Το remaster ανέλαβε η Bluepoint® Games και την παραγωγή τα Japan Studios υπό τη καθοδήγηση του Game Director, Fumito Ueda, προσφέροντας στους παίκτες την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να μαγευτούν από τους εκπληκτικούς κόσμους του ICO και του Shadow of the Colossus:

-Platform περιπέτεια - Κυριαρχήστε μέσω μαχών, σωστής στρατηγικής, κατάλληλων αναζητήσεων και επίλυσης γρίφων απολαμβάνοντας αρκετές ώρες gameplay σε αμφοτέρους τους τίτλους.

- Ανεπανάληπτες ιστορίες - Κάθε παιχνίδι διαθέτει ένα ξεχωριστό και αυθεντικό στυλ, αλλά και μοναδικές ιστορίες που μαγνητίζουν.

- Υποστήριξη Trophies - H υποστήριξη Τροπαίων (Trophies) μέσω του PlayStation Network επιτρέπει στους παίκτες να εμπλουτίζουν τη συλλογή τους.

Παίξτε τα κλασικά αυτά παιχνίδια σε εκπληκτική Full HD ανάλυση και επιλύστε τα μυστήρια τεσσάρων εντυπωσιακών τίτλων, οι οποίοι έρχονται στο PS3. Το God of War Collection: Volume II θα είναι διαθέσιμο από τις 14 Σεπτεμβρίου, ενώ τα ICO και Shadow of the Colossus από τις 28 του ίδιου μήνα.


kathimerini

Δευτέρα 19/09/2011 - Ταινίες στην ελληνική TV

22:00 Χαιλάντερ 5: Η πηγή Star Ξένη ταινία
23:00 Ο προστάτης Σπορ+ Περιπέτεια
23:00 Ο κυκλώνας ΕΤ3 Κωμωδία
23:30 Renegades Alter Περιπέτεια
00:00 Πίσω από τις κλειστές πόρτες Πρίσμα+ Ξένη ταινία
00:30 Solomon s Choice Σπορ+ Δράμα
00:30 Αγγελοι-τιμωροι ΝΕΤ Ξένη ταινία
01:45 Αιματοβαμμένα θρανία Star Δράμα
01:45 Αναζητώντας την αλήθεια Alter Επιστημονικής Φαντασίας
03:45 Πτήση θανάτου Star Περιπέτεια
03:45 Outcast Alter Θρίλερ