Προσεχώς

Προσεχώς

Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2013

Δημοκρατία - Κυριακή 15-9-13


AUDIO VISUAL - Καταλογος ταινιων περιοδου 2013 - 2014

http://www.ave.gr/uploads/news/catalog2013-2014.pdf

Πως δημιουργούνται τα CD


Ghost Team One (2013) Poster


The Counselor (2013) Poster


Ritual (2013) Poster


Seventh Son (2013) Trailer


The Last Will and Testament of Rosalind Leigh (2013) Official Trailer


Οι ταινίες της εβδομάδας από Πέμπτη 12/09/2013

«Από τις δύο πλευρές του Αιγαίου, διωγμός και ανταλλαγή πληθυσμών, Τουρκία - Ελλάδα 1922 - 1924», ντοκυμαντέρ της Μαρίας Ηλιού

Το δεύτερο μέρος του δίπτυχου ντοκυμαντέρ για την Καταστροφή της Σμύρνης που γύρισε η Μαρία Ηλιού έχει τίτλο «Από τις δύο πλευρές του Αιγαίου» και είναι οπωσδήποτε το κινηματογραφικό γεγονός της εβδομάδας. Μετά το «Σμύρνη - Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900 -1922», η σκηνοθέτρια, σε συνεργασία με τον ιστορικό Αλέξανδρο Κιτροέφ (και τη συμβολή, μεταξύ άλλων, των Μπρους Κλαρκ - βασικός ομιλητής, Θάνου Βερέμη - Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένης Μπαστέα - Πανεπιστήμιο του Νέου Μεξικού και Ρενέ Χίρσον - Saint Peter's College), ασχολείται με τον διωγμό και την ανταλλαγή των πληθυσμών μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας την περίοδο 1922-1924. 
Και πάλι «ανοίγουν» αρχεία τόσο της Ευρώπης όσο και των ΗΠΑ, και πάλι αποτίεται φόρος τιμής τόσο στον «ανώνυμο» κόσμο που ξεριζώθηκε όσο και στην επιστήμη της Ιστορίας. Είναι μια ταινία που, πολύ απλά, κάθε Ελληνας οφείλει να έχει υπόψη του. Οπως είχαμε επισημάνει στο πρώτο μέρος της «Σμύρνης», η δουλειά της τεκμηρίωσης με σπάνιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό προκαλεί ανατριχίλα. Ενα πολύ μεγάλο μέρος του υλικού μάλιστα βγαίνει για πρώτη φορά στη δημοσιότητα, ενώ σημαντικό στοιχείο του ντοκυμαντέρ είναι η παρουσίαση ορισμένων από τις φωτογραφίες του αμερικανού φωτογράφου Λούις Χάιν οι οποίες μέχρι πρότινος θεωρούνταν χαμένες.
Χρειάζεται να έχεις κάνει τεράστια έρευνα για να παρουσιάσεις μια τέτοια δουλειά και η Ηλιού μαζί με τους συνεργάτες της θα πρέπει να έχασε τον ύπνο της. Είναι πάντως ιδιαίτερα χαρμόσυνο το γεγονός ότι η ταινία της παρουσιάζεται και εμπορικά στις αίθουσες, παρ' ότι παίζεται εδώ και αρκετό καιρό στο Μουσείο Μπενάκη. Οσοι δεν την έχετε δει, μην τη χάσετε.


«Οι ύποπτοι φορούσαν γόβες» («The Bling Ring», ΗΠΑ, 2013) της Σοφία Κόπολα με τους Ισραελ Μπρούσαρντ, Κέιτι Τσανγκ, Τάισα Φαρμίγκα, Κλερ Τζουλιέβ, Τζόρτζια Ροκ, Λέσλι Μαν, Εμα Γουάτσον.

Στην τελευταία ταινία της η Σοφία Κόπολα ασχολείται με την περίπτωση μιας παρέας εφήβων που πριν από μερικά χρόνια έγινε μεγάλο θέμα στα ΜΜΕ όταν συνελήφθησαν για μια σειρά διαρρήξεων σε σπίτια πλουσίων και επωνύμων του Λος Αντζελες (βάση του σεναρίου της ταινίας, μάλιστα, αποτελεί ένα άρθρο του μηνιαίου περιοδικού «Vanity Fair»). Η Κόπολα προφανώς θέλει να καυτηριάσει φαινόμενα της εποχής μας, όπως η μανία για κατανάλωση και ο εθισμός στη φήμη, που μπορεί να προκαλέσουν τρέλα.
Ο φακός του ελληνικής καταγωγής διευθυντή φωτογραφίας Χάρη Σαββίδη, ο οποίος πέθανε μετά τα γυρίσματα της ταινίας, δείχνει να μαγνητίζεται από καθετί που έχει σχέση με τη μόδα: παπούτσια, φουστάνια, κοσμήματα, όλα όσα δηλαδή προκαλούν παροξυσμό στα κορίτσια της παρέας, τα οποία ζώντας στον κόσμο τους κάνουν σαν μικρά παιδιά σε λούνα παρκ. Η Κόπολα δεν δείχνει να συμπαθεί, ούτε όμως και να αντιπαθεί αυτά τα «αφασικά» παιδιά. Λειτουργώντας ως επί το πλείστον περιγραφικά, η σκηνοθέτρια προσπαθεί απλώς να μπει στη θέση τους. Είναι θύματα μιας αλλοπρόσαλλης κοινωνίας που ανάμεσα στο «χόρτο», στο clubbing, στο Facebook και στη reality TV βρίσκει διεξόδους «χτυπώντας» σπίτια της Πάρις Χίλτον και της Μέγκαν Φοξ, κυρίως για την πλάκα του θέματος.



«Οταν θέλουν οι γυναίκες» («Et maintenant on va où?», 2011) της Ναντίν Λαμπακί, με την ίδια και τους Ιβόν Μαλούφ, Λέιλα Χακίμ κ.ά.

«Μια ιστορία μαυροφορεμένων γυναικών που μόνον θάρρος μπορούν να δείξουν» ακούμε από την αφηγήτρια στην αρχή της ταινίας. Παράλληλα, ενώ πέφτουν οι τίτλοι, βλέπουμε αυτές τις γυναίκες να περπατούν όλες μαζί, θρηνώντας ρυθμικά δίπλα σε ένα νεκροταφείο. Είναι οι γυναίκες ενός μικρού χωριού σε μια χώρα που δεν καθορίζεται ποτέ αλλά εμφανώς πρόκειται για τον Λίβανο, την χώρα καταγωγής της πανέμορφης σκηνοθέτριας και πρωταγωνίστριας Ναντίν Λαμπακί.
Ενώ σε γενικές γραμμές ζουν ειρηνικά μεταξύ τους, οι κάτοικοι νιώθουν να τους πνίγει η θρησκευτική αντιπαλότητα καθώς οι μισοί είναι μουσουλμάνοι και οι άλλοι μισοί χριστιανοί. Ενίοτε αναδύεται το θρησκευτικό μίσος (που διαρκώς υποβόσκει) και ξεσπούν θύελλες. Ωστόσο, στόχος της σκηνοθέτριας δεν είναι να φτιάξει ένα ακόμη βαρύγδουπο, στρατευμένο θρησκευτικό δράμα αλλά κάτι πιο ουμανιστικό μα και ανάλαφρο. Εύπεπτο. Μια ηθογραφία της καθημερινότητας που θέλει να περάσει μηνύματα ειρήνης και αδελφοσύνης, έστω και αν σε κάποιες στιγμές δείχνει υπερβολικά αφελές και αθώο και σε κάποιες άλλες υπερβολικά τραγικό.


«Pacific Rim» Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2013, σε σκηνοθεσία Γκιγέρμο ντελ Τόρο, με τους Ιντρις Ελμπα, Τσάρλι Χάναν, Ρίνκο Κικούτσι.

«Για να πολεμήσεις τα τέρατα πρέπει να φτιάξεις τέρατα» ακούμε στην τελευταία...  τερατώδη περιπέτεια καταστροφολαγνίας του Χόλιγουντ, οπότε δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε το «πνεύμα» της. Κάπου στο μέλλον, η γη απειλείται από ρομπότ μεγέθους ουρανοξυστών τα οποία αναδύονται από τους ωκεανούς και όποιος πρόλαβε τον Κύριο είδε. Ο μόνος τρόπος για να τα αντιμετωπίσει ο άνθρωπος είναι με παρόμοια τέρατα και με δεξιοτέχνες πιλότους - οι ροκ σταρ της εποχής - η ικανότητα των οποίων έγκειται στην καθοδήγηση των φιλικών προς εμάς τεράτων εναντίων των εχθρικών.
 Σαν να λέμε video game πολλών εκατομμυρίων δολαρίων λοιπόν, με τη σφραγίδα του ισπανού σκηνοθέτη Γκιγέρμο ντελ Τόρο ο οποίος λατρεύει τον κόσμο των κόμικς και δη των τεράτων («Hellboy»). Ωστόσο, η τελευταία ταινία του δείχνει να είναι το σκηνοθετικό αποτέλεσμα ενός φαν που δεν ξέρει πώς να συγκρατήσει τον παιδικό ενθουσιασμό του, λες και τα τέρατα είναι το Α και το Ω της ζωής του.



Ενας απίστευτος θόρυβος από μέταλλα που καταστρέφονται γρατζουνίζει αδίστακτα τις αισθήσεις και τη νοημοσύνη μας, σε σημείο που νιώθεις ότι μπροστά στο «Pacific Rim» οι ταινίες  «Transformers» ανήκουν στον... βωβό κινηματογράφο. Είναι σχεδόν απίστευτο το γεγονός ότι αυτή η ταινία γυρίστηκε από τον ίδιο άνθρωπο που πριν από μερικά χρόνια έδωσε τον αριστουργηματικό «Λαβύρινθο του Πάνα»!

«Είσαι ο επόμενος» («You' re next», ΗΠΑ, 2011 ) του Ανταμ Γουίνγκαρντ, με τους Σάρνι Βίνσον, Τζο Σουάνμπεργκ, Νίκολας Τούτσι

Ακόμη ένα κινηματογραφικό σφαγείο πλημμυρισμένο από δεκάδες κλισέ αλλά και με μια νότα μυστηρίου α λα Αγκαθα Κρίστι, έτσι για να υπάρχει και μια νότα διαφορετικότητας. Σε ένα απομονωμένο σπίτι το οποίο σου προκαλεί ανατριχίλες με το που το βλέπεις από μίλια μακριά, συγκεντρώνονται τα μέλη μιας πλούσιας οικογένειας. Μπαμπάς, μαμά, τρεις γιοι, μια κόρη και οι σύντροφοί τους. 
Την ώρα του δείπνου αρχίζει το μακελειό, φυσικά με την ανάλογη δυνατή μουσική σε όλες τις σκηνές αγωνίας, ώστε να τρανταζόμαστε όλοι σαν χαϊβάνια στα καθίσματα. Βέλη διαπερνούν τα τζάμια καταλήγοντας στις σάρκες, χαντζάρια κόβουν λαρύγγια, σφυριά χτυπούν κεφάλια όπως τα μπαστούνια του γκολφ χτυπούν τα μπαλάκια, αποκεφαλισμοί με τεντωμένα σύρματα κ.ο.κ. Στην πιο «αστεία» σκηνή κάποιος χώνει ένα κεφάλι στο μπλέντερ. Το γιατί γίνονται όλα αυτά είναι καλά κρυμμένο ως το τέλος και είναι ίσως ο μόνος λόγος που κάθεσαι για να δεις μέχρι τέλους την ταινία.



Προβάλλεται επίσης το «Ολα πάνε καλά» («Tout va bien», Γαλλία, 1973), μια  φορμαλιστικά ακραία και πολιτικά ουδέτερη κοινωνική καταγγελία του Ζαν Λικ Γκοντάρ που εδώ αποπειράται να σκιαγραφήσει το χάσμα ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις μέσα από τη σύγκρουση ενός βιομηχάνου με το εργατικό προσωπικό του. Ο Ιβ Μοντάν και η Τζέιν Φόντα υπηρετούν σαν πιόνια τον ανατρεπτικό δημιουργό αλλά η ταινία σήμερα έχει σαφώς ξεπερασθεί. Ούτως ή άλλως βέβαια δεν ανήκε ποτέ στις κορυφαίες του Γκοντάρ.


tovima

Thor: The Dark World (2013) Posters


Homefront (2013) Poster


Ghost Team One (2013) Trailer


Dark Touch (2013) Trailer


Escape from Tomorrow (2013) Trailer

Cloudy with a Chance of Meatballs 2 (2013) TV Spot


Mr. Nobody (2013) Trailer


Mr. Nobody (2013) Poster


Gravity (2013) TV Spot


Agents of S.H.I.E.L.D. - TV Series Featurette


August: Osage County (2013) Trailer


Πέμπτη 12/09/2013 - Ταινίες στην Ελληνική TV

22:00 Μη σπρώχνεις, έρχομαι Star Κωμωδία
01:00 Θάλασσα ψυχών: ψεύτικες υποσχέσεις Mega Ξένη ταινία
01:45 Το κρυφό σπαθί του σαμουράι Star Ξένη ταινία

19o κινηματογραφικο φεστιβάλ Αθηνών - Νυχτες Πρεμιερας - Πληρες πρόγραμμα & επίσημος κατάλογος

Το 19ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας μόλις ανακοίνωσε το πρόγραμμα του! 

Στη συνέντευξη Τύπου του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, που έλαβε χώρα σήμερα το πρωί στο βιβλιοπωλείο Ιανός, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ, Ορέστης Ανδρεαδάκης, ανακοίνωσε λεπτομερώς το πρόγραμμα των ταινιών που θα προβληθούν από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους Δαναός 1 και 2, Odeon Όπερα 1 και 2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος και Παλλάς.

«Έχουμε συνολικά 206 ταινίες από κάθε γωνιά του κόσμου, από τις οποίες οι 93 είναι ελληνικές - και αυτός είναι αριθμός-ρεκόρ» είπε στην αρχή της συνέντευξης ο κύριος Ανδρεαδάκης, κάνοντας ειδική μνεία στο ελληνικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ που θα περιλαμβάνει 16 ελληνικές ταινίες μεγάλου και 78 μικρού μήκους.

Όσον αφορά τα βραβεία του ελληνικού τμήματος, αυτά θα είναι εννιά - τρία για τους πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς ελληνικών μεγάλου μήκους, πέντε για το διαγωνιστικό ελληνικών μικρού μήκους (με το πρώτο να συνοδεύεται από 2.000 ευρώ) και ένα Χρυσό Βραβείο στον Νίκο Παναγιωτόπουλο για το σύνολο της προσφοράς του στο ελληνικό σινεμά, κλείνοντας 40 χρόνια από το σκηνοθετικό του ντεμπούτο «Τα Χρώματα της Ίριδας»

Μένοντας στο ελληνικό σινεμά, ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Νυχτών Πρεμιέρας αναφέρθηκε στις πέντε μικρού μήκους ταινίες που γυρίστηκαν στο πλαίσιο του 3ου Athens Open Air Film Festival σε παραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με τον γενικό τίτλο «Καλοκαίρι στην Αθήνα: Φόβος και Ελπίδα».

Αφού ευχαρίστησε τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, τη μπύρα Fischer και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου για την ευγενική τους υποστήριξη στο 3ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας, υπενθύμισε ότι η τελευταία προβολή του είναι απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με τη βωβή σουηδική ταινία «Haxan: Η Μαγεία Μέσα από τους Αιώνες», υπό τη ζωντανή μουσική υπόκρουση των No Clear Mind.

Στη συνέχεια, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης μάς σύστησε στις ήδη γνωστές γυναικείες ταινίες έναρξης και λήξης - το ευφορικό «Frances Ha» του Νόα Μπάουμπαχ και την νικήτρια του φετινού Χρυσού Φοίνικα, «Ζωή της Αντέλ». «Η πρωταγωνίστριά της, μάλιστα, η Αντέλ Εξαρχόπουλος, θα παραστεί στην τελετή λήξης», σημείωσε.

Ενημερώνοντας μας για το συνολικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ο διευθυντής του περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ αναφέρθηκε στις 13 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού τμήματος και τη Χρυσή Αθηνά που θα κερδίσει η καλύτερη από αυτές, στην υψηλού κύρους επιτροπή του Διαγωνιστικού τμήματος Μουσική και Φιλμ, που περιλαμβάνει ταινίες για τους National, τις Pussy Riot και πολλούς άλλους, στα εννιά ντοκιμαντέρ, στο Πανόραμα αλλά και στο Μεταμεσονύχτιο τμήμα του Φεστιβάλ, που απευθύνεται σε «ξενύχτηδες σινεφίλ, με αδυναμία στις ταινίες τρόμου, φαντασίας και τα καλτ b-movies.»

Υπογραμμίζοντας τη σημασία της Πρεμιέρας στις Νύχτες του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας, ο κύριος Ανδρεαδάκης μίλησε για μερικές από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς που θα δούμε σε πρώτη προβολή στο Φεστιβάλ, όπως το «Όλα Χάθηκαν» με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, το «Don Jon» του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, την «Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο, αλλά και το βραβευμένο στις Κάννες «Παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί.

«Έχουμε ακόμη αφιερώματα σε 3 ιδιαίτερους δημιουργούς. Τον Ζορζ Φρανζί, μετρ της γαλλικής φαντασίας και συνιδρυτή της γαλλικής Ταινιοθήκης, [...] τον Άρι Φόλμαν, δημιουργό του "Βαλς με τον Μπασίρ", [...] και τον τρελό Ολλάνδο auteur της εκκεντρικής μαύρης κωμωδίας, Άλεξ Φαν Βάρμερνταμ» είπε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, προσθέτοντας ότι οι δύο τελευταίοι θα είναι παρόντες στο φεστιβάλ και θα τιμηθούν με το Χρυσό Βραβείο για την συνολική προσφορά τους στο σινεμά.

Αφιέρωμα θα γίνει, όμως, και στον Γιάννη Μπακογιαννόπουλο, τον οποίο κάλεσε το Φεστιβάλ και «του έδωσε Carte Blanche, λευκή κάρτα δηλαδή, να διαλέξει 5 + 1 ταινίες και να τις παρουσιάσει ο ίδιος στο κοινό», όπως εξήγησε ο Ορέστης Ανδρεαδάκης λίγο πριν παρουσιάσει τη λίστα με τις «1001 ταινίες που πρέπει οπωσδήποτε να δείτε» την οποία συνέταξε ο γκουρού της ελληνικής κριτικής για το τελευταίο τεύχος του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ.

Η έκπληξη της ημέρας ήταν, όμως, η ανακοίνωση ότι η εταιρεία διανομής Hollywood Entertainment
σε συνεργασία με τις Νύχτες Πρεμιέρας θα υποδεχθούν τον Τζέρεμι Άιρονς στο πλαίσιο της ελληνικής πρεμιέρας της καινούριας του ταινίας «Νυχτερινό Τρένο για τη Λισαβόνα», την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία και του σκηνοθοέτη της ταινίας Μπίλε Όγκουστ.

Λίγο πριν το τέλος, ο κύριος Ανδρεαδάκης, αποκάλυψε ένα μικρό παιχνίδι του φετινού Φεστιβάλ - τη μικρή φράση που κρύβεται στην αφίσα, το «Memini Ergo Sum». «Θυμάμαι άρα Υπάρχω» δηλαδή, μια παραλλαγή του «Σκέφτομαι άρα Υπάρχω», της γνωστής φράσης του Γάλλου φιλόσοφου και μαθηματικού Ρενέ Ντεκάρτ.

«Η φράση αυτή διατρέχει όλα σχεδόν τα τμήματα του φετινού προγράμματος και φωτίζει ταινίες που μας θυμίζουν ότι πρέπει να θυμόμαστε ειδικά τώρα που και η ίδια η μνήμη στοχοποιείται ως "άχρηστη" και "αμφιλεγόμενη" και εμείς δεν έχουμε παρά να την υπερασπιστούμε» δήλωσε ο διευθυντής του Φεστιβάλ, φέρνοντας ως παραδείγματα το 8ωρο ποιητικό δοκίμιο «Χίτλερ: Μια Ταινία από τη Γερμανία» και το «Ταμπούρλο», το βραβευμένο με τον Χρυσό Φοίνικα και το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας φιλμ του Φόλκερ Σλέντορφ - ο οποίος, επίσης, θα μας τιμήσει με την παρουσία του.

Τέλος, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης δεν παρέλειψε να αναφέρει όλους αυτούς που κάνουν δυνατή την πραγμάτωση του Φεστιβάλ, όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και την ευγενική υποστήριξη του ΟΤΕ, λίγο πριν κλείσει υπενθυμίζοντας τις σταθερές τιμές των εισιτηρίων στα 4 ευρώ για τις πρωινές προβολές, 5 για τις απογευματινές και 6 ευρώ για τις βραδινές προβολές, αλλά και τις 2000 δωρεάν προσκλήσεις σε ανέργους.

Οι μέρες και ώρες προβολής των 206 ταινιών που θα προβληθούν από τις 18 έως τις 29 Σεπτεμβρίου στους κινηματογράφους Δαναός 1 και 2, Odeon Όπερα 1 και 2, Ιντεάλ, Ταινιοθήκη της Ελλάδος και Παλλάς, μόλις ανακοινώθηκαν, λίγες ώρες πριν την έναρξη της προπώλησης των εισιτηρίων.
Διαθέσιμος είναι πλέον και ο επίσημος κατάλογος του Φεστιβάλ, με αναλυτικές πληροφορίες για όλες τις ταινίες μας,  και μείνετε συντονισμένοι στην επίσημη ιστοσελίδα μας για περισσότερα!

 Το ωρολόγιο πρόγραμμα του φεστιβάλ:



 Ο επίσημος κατάλογος του Φεστιβάλ: