Προσεχώς

Προσεχώς

Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2012

Avatar on Blu-ray 3D


Πρώτο Θέμα - Κυριακή 19/08/2012


Raiders of the Lost Ark (1981) ΙΜΑΧ Poster


Κρίστοφ Βαλτζ και Τέρι Γκίλιαμ ψάχνουν για το νόημα της ζωής

Ο Τέρι Γκίλιαμ βαρέθηκε να κυνηγάει ανεμόμυλους και φαίνεται να έχει παραιτηθεί από τα σχέδια του «Δον Κιχώτη», αφού καλεί τον Κρίστοφ Βαλτζ για ένα εξίσου πάντως μεγαλόπνοο κι ευχόμαστε πιο τυχερό πρότζεκτ με τίτλο «The Zero Theorem». Ο πρώτος που προοριζόταν για πρωταγωνιστής του φιλμ που σχεδιαζόταν για καμιά τριετία (για Τέρι Γκίλιαμ μιλάμε) ήταν ο Μπίλι Μπομπ Θόρντον, αλλά τελικά αποχώρησε αφήνοντας το σενάριο του Πατ Ράσιν πάντως σε καλά χέρια, αφού ο Αυστριακός κάτοχος Όσκαρ και προσεχώς πρωταγωνιστής και πάλι του Ταραντίνο στο «Ντζάνγκο» μας έχει συνηθίσει σε ενδιαφέρουσες ερμηνείες.

Αυτήν τη φορά θα υποδύεται τον Λεθ, μια ιδιοφυία στα κομπιούτερ να περνά την προσωπική του υπαρξιακή κρίση, καθώς δουλεύει σε ένα περιβάλλον όπου όλα ελέγχονται και παρακολουθούνται από μια σκοτεινή ανώτερη δύναμη το «Management». Η ιστορία γίνεται ακόμα πιο αλλόκοτη, όταν ο μικρός γιος του «Management», Μπομπ, ένας νεαρός επαναστάτης με ταλέντο στις επιστήμες, βοηθάει τον Λεθ να ερευνήσουν το «Θεώρημα Μηδέν», μια θεωρία που αναζητεί το σκοπό της ύπαρξης. Σε ένα κόσμο εικονικής πραγματικότητας, virtual sex, ελεγχόμενων κινήσεων αλα big brother και ψηφιακών κόσμων, η αγωνία της ύπαρξης γίνεται αντικείμενο έρευνας, με τον ήρωα να προσπαθεί να καταλάβει αν ο μικρός συνεργάτης του τον κατασκοπεύει ή τον βοηθά.

Ο Γκίλιαμ πάντως δε σκοπεύει να περιμένει άλλα τρία χρόνια, αφού τα γυρίσματα της παράξενης αυτής ιστορίας με φιλοσοφικές προεκτάσεις θα ξεκινήσουν μέσα στον Οκτώβριο με την υποστήριξη της Mediapro Studios. Ετοιμαζόμαστε για «κάψιμο» του εγκεφάλου όπως ο πρώην Μόντι Πάιθον ξέρει καλά να κάνει, αν (και μόνο αν) είναι στις καλές του.

cinemag
 

Οι ταινίες της εβδομάδας απο Πέμπτη 16/08/2012

Βόλτες στα σοκάκια της Αβάνας
Οι «Επτά μέρες στην Αβάνα» («7 dias a la Habana», Γαλλία/ Ισπανία, 2012) είναι επτά ματιές στην πρωτεύουσα της Κούβας μέσα σε επτά μικρού μήκους ταινίες που όλες σκηνοθετήθηκαν από διαφορετικούς δημιουργούς: Μπενίτσιο ντελ Τόρο, Χουάν Κάρλος Τάμπιο, Πάμπλο Τροπέρο, Γκασπάρ Νοέ, Λοράν Καντές, Ελία Σουλεϊμάν, Χούλιο Μάζεμ. Η μουσική, ο έρωτας, η οικογένεια, ο τουρισμός, το βουντού και η μαύρη μαγεία, το έγκλημα, το Φεστιβάλ κινηματογράφου, ο Φιντέλ Κάστρο αλλά και ο Εμίρ Κουστουρίτσα είναι μερικά από τα συστατικά που φτιάχνουν την ατμόσφαιρα αυτής της παράξενης σπονδυλωτής ταινίας, που δεν έχει στόχο μόνο την ανάδειξη της ομορφιάς αλλά εν τέλει και της ασχήμιας της Αβάνας.

Κάθε επεισόδιο πραγματοποιείται μέσα σε μια μέρα της εβδομάδας και απ' όλες τις ημέρες η Πέμπτη ήταν που αγάπησα περισσότερο: στο επεισόδιο Diary of a beginner (Ημερολόγιο ενός πρωτάρη) ο παλαιστίνιος σκηνοθέτης Ελία Σουλεϊμάν («Θεϊκή παρέμβαση») υποδύεται έναν επισκέπτη της Αβάνας αποφασισμένο να συναντήσει τον Φιντέλ Κάστρο, κάτι που αποδεικνύεται τρομερά δύσκολο. Η εικόνα του ηγέτη βρίσκεται διαρκώς στους τηλεοπτικούς δέκτες αλλά η απίστευτη γραφειοκρατία της χώρας μετατρέπει τη συνάντηση σε… «καφκική» υπόθεση.




 Αναλώσιμοι 2

Μόνο και μόνο ως ιδέα μια «συνέχεια» των «Αναλώσιμων» του Σιλβέστερ Σταλόνε, γυρισμένη φυσικά και πάλι από τον Σταλόνε, μου προκαλούσε τουλάχιστον τρόμο και είμαι σίγουρος ότι κάποιοι απ' όσους έχουν δει την πρώτη ταινία θα συμφωνήσουν μαζί μου.

Υπήρχε κάτι το πραγματικά τρομακτικό, σχεδόν εφιαλτικό στα «πλαστικοποιημένα» πρόσωπα όλων αυτών των ξεπεσμένων παλικαράδων από τα eighties που επέστρεψαν εξηντάρηδες σε ένα action movie αντίστοιχου του «Ράμπο 2: Η αποστολή» και του «Ράμπο 3». Ο ίδιος ο Σταλόνε, ο Μίκι Ρουρκ, ο Ντολφ Λούντγκρεν, ο Αρνολντ Σβαρτζενέγκερ και ο Μπρους Γουίλις ήταν ορισμένοι από αυτούς τους macho ήρωες σε μια «Ω» διαλογής περιπέτεια όπου μια ομάδα μισθοφόρων για τις πιο επικίνδυνες αποστολές του κόσμου δεν άφησαν τίποτε όρθιο στο διάβα τους προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους. Και όμως, πιστεύω ότι ακριβώς λόγω της νοσταλγικής διάθεσής της, η ταινία δούλεψε εξαιρετικά στα ταμεία όλων των χωρών του κόσμου, οπότε σήμερα βλέπουμε τη συνέχειά της.



Το παράξενο είναι ότι η συνέχεια, στην οποία όλοι οι προαναφερθέντες πλην του Ρουρκ εμφανίζονται ξανά, έχει περισσότερο ενδιαφέρον από την πρωτότυπη ταινία. Στ' αλήθεια! Πρώτον, αυτή η ταινία έχει περισσότερο αυτοσαρκαστικό χιούμορ σε ό,τι αφορά την ηλικία. Ολοι τους ξέρουν ότι ανήκουν στο μουσείο αλλά παρ' όλ' αυτά επιμένουν ίσως επειδή δεν έχουν και τι άλλο να κάνουν. Δεύτερον, το φιλμ έχει δύο ενδιαφέρουσες προσθήκες, τον Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ σε ρόλο «κακού» και τον Τσακ Νόρις - ναι, τον Τσακ Νόρις - που εμφανίζεται από το πουθενά και δίνει λύσεις όπως ακριβώς ο Τσακ Νόρις οφείλει να κάνει.

Πράγμα που σημαίνει ότι μέχρις ενός ορίου διασκέδασα με την ταινία εκτιμώντας ταυτόχρονα το γεγονός ότι οι «Αναλώσιμοι 2» έχουν τη φυσικότητα των πραγματικών μυών και της πραγματικής σωματικής δύναμης σε ό,τι αφορά τις σκηνές μαχών σώμα με σώμα.


ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Εφιαλτικό ζευγάρι
Η Τζέιν (Μπέτι Ντέιβις) και η Μπλανς (Τζόαν Κρόφορντ) είναι δύο προχωρημένης ηλικίας αδελφές, πρώην σταρ του κινηματογράφου, που ζουν μόνες μέσα σε ένα τεράστιο σπίτι, θαμμένες σε εφιάλτες και κυνηγημένες από φαντάσματα του παρελθόντος. Τα συναισθήματα που κυμαίνονται ανάμεσά τους είναι ο φθόνος, η αντιζηλία και μια αστείρευτη κακία. Κυρίως από την πλευρά της Τζέιν, κάποτε χαϊδεμένο παιδί-θαύμα του σινεμά, τώρα σκιά του εαυτού της. Η Τζέιν δείχνει έτοιμη να φτάσει ακόμα και στο έγκλημα για να εκδικηθεί την Μπλανς που βρίσκεται καρφωμένη και ανήμπορη στο αναπηρικό καροτσάκι της…

Κατά τη διάρκεια όλης της παράλληλης πορείας ως βασίλισσες του Χόλιγουντ στις δεκαετίες του '30, του '40 και του '50 η Μπέτι Ντέιβις και η Τζόαν Κρόφορντ αντίπαλες, αντίζηλες, άσπονδες εχθροί αλλά και πολύ καλές ηθοποιοί δεν δούλεψαν ποτέ μαζί. Η Ντέιβις διέπρεψε ως σταρ του στούντιο Warner Bros και η Κρόφορντ της MGM.

Την ευκαιρία τούς την έδωσε ο Ρόμπερτ Ολντρις το 1962, όταν και οι δύο ηθοποιοί παρήκμαζαν βλέποντας το άστρο τους σιγά-σιγά να δύει. Ωστόσο, στο «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν;» («Whatever happened to Βaby Jane?», ΗΠΑ, 1962) ο Ολντρις δεν «έντυσε» τα δύο ιερά τέρατα μέσα σε ένα πλαίσιο τρυφερής νοσταλγίας αλλά μέσα στο περιβάλλον ενός κλειστοφοβικού, μουχλιασμένου ψυχολογικού θρίλερ που μπορεί να σου «πιάσει» την ψυχή σαν να διαβάζεις τις πιο σκοτεινές σελίδες διηγήματος του Εντγκαρ Αλαν Πόου.


Φλερτ με την κάμερα
Απολαυστικός παραμένει και ο «Κινηματογραφιστής» («The cameraman», ΗΠΑ, 1928), μια από τις τελευταίες ταινίες της βωβής περιόδου του Μπάστερ Κίτον που τη συνυπογράφει με τον Εντουαρντ Σέντγουικ. Ο ίδιος ο Κίτον υποδύεται έναν φωτογράφο ερωτευμένο με μια γραμματέα κινηματογραφικών στούντιο (Mαρσελίν Ντέι) και όλο το φιλμ είναι μια καταγραφή των περιπετειών που θα ζήσει προκειμένου να αποσπάσει την προσοχή της.

Το φιλμ είναι ένα κλείσιμο του ματιού απέναντι στον ίδιο τον κινηματογράφο καθώς ο ήρωάς μας γίνεται cameraman για να είναι κοντά στον έρωτα αλλά στα χέρια του η κάμερα είναι κομμάτι δύσκολο να κάνει χωρίς λάθη τη δουλειά της. Ο «Κινηματογραφιστής» ίσως να μην έχει την απογειωτική δύναμη του «Στρατηγού» (το αριστούργημα του Κίτον), περιέχει όμως ορισμένα στιγμιότυπα που μπορούν ακόμα και σήμερα να σε ρίξουν κάτω από το κάθισμα από τα γέλια.



Πέμπτη 16/08/2012 - Ταινίες στην Ελληνική TV

20:00 Ο τυχεράκιας ΕΤ3 Κωμωδία
22:00 Το ταξίδι ΕΤ1 Κωμωδία
22:00 Πριν ο διάβολος καταλάβει ότι πέθανες Star Ξένη ταινία
00:30 Ακραίες καταστάσεις ΝΕΤ Ξένη ταινία
02:30 Ο καλύτερος εχθρός μου Star Κωμωδία

Dredd 3D (2012) Featurette

Seven Psychopaths (2012) Poster


Marked Man (2012) Poster