Προσεχώς

Προσεχώς


Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Δίχασε η νέα ταινία του Τέρενς Μάλικ στη Βενετία


Χειροκροτήματα, αλλά και αποδοκιμασίες προκάλεσε η προβολή της ταινίας To The Wonder του Τέρενς Μάλικ, η οποία προβλήθηκε στη Βενετία.

Οι περισσότεροι μιλούν για μια επανάληψη του Δέντρου της Ζωής που όμως δεν αποκλείεται να χαρίσει βραβείο στον σκηνοθέτη.

Ο Αμερικανός Νιλ (Μπεν Αφλεκ) και η Ουκρανή Μαρίνα (Όλγα Κουριλένκο) ζουν στη Γαλλία έναν δυνατό έρωτα. Το ζευγάρι μετακομίζει στις ΗΠΑ μαζί με τη δεκάχρονη κόρη της Μαρίνα. Ο Νιλ, όμως, θα διστάσει να παντρευτεί τη Μαρίνα, κάτι που θα έχει απρόσμενα αποτελέσματα για τη σχέση του ζευγαριού.

Ο Τέρενς Μάλικ για άλλη μια φορά δεν επιλέγει κλασική αφήγηση για να πει την ιστορία του. Η ταινία διαθέτει ένα voice over -που ορισμένοι κριτικοί βρήκαν κουραστικό- και εντυπωσιακές εικόνες που χαρακτηρίζουν το σινεμά του σκηνοθέτη.

Αν και πρωταγωνιστής, ο Μπεν Άφλεκ μιλά ελάχιστα στην ταινία, ενώ η Ρέιτσελ ΜακΆνταμς κρατά έναν μικρό ρόλο ως μια πρώην ερωμένη του Νιλ.

Λιγότερο μεγαλεπήβολο από το Δέντρο της Ζωής, το To The Wonder -το οποίο μέχρι την τελευταία στιγμή κάλυπτε ένα μυστήριο-, μοιράζεται πολλά στοιχεία με την προηγούμενη -βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα- ταινία του Μάλικ.

Ορισμένοι κριτικοί επιφύλαξαν θετικότερα σχόλια και έκαναν λόγο για ένα ποίημα στον έρωτα που του αξίζει το μεγάλο βραβείο του Φεστιβάλ.

Ο ίδιος ο σκηνοθέτης αρνήθηκε να παρευρεθεί στη Βενετία για την παρουσίαση της ταινίας του, όπως αυτή τη φορά έλειψαν, για διαφορετικούς λόγους, και οι βασικοί πρωταγωνιστές του: Μπεν Αφλεκ, Ρέιτσελ Ανταμς και Χαβιέ Μπαρντέμ. Την ταινία εκπροσώπησε μόνο η συμπρωταγωνίστρια του Άφλεκ, Ολγα Κουριλένκο.

Διθυραμβικές κριτικές απέσπασε το The Master του Πολ Τόμας Άντερσον, φαβορί και για τον Χρυσό Λέοντα. Ο σκηνοθέτης έφτιαξε μια ταινία για τη σχέση ανάμεσα σε έναν μαθητή και έναν δάσκαλο, μια αίρεση (που μοιάζει αρκετά με τη Σαϊεντολογία).

Σε μια μεταπολεμική Αμερική, το ψυχογράφημα του Άντερσον παρακολουθεί την ιστορία ενός «τσαρλατάνου» που πουλά πνευματική «θεραπεία» στα πλήθη. Εξαιρετικές κριτικές απέσπασε η ερμηνεία του Γιοακίν Φοίνιξ (ο οποίος στη συνέντευξη Τύπου εμφανίστηκε αδιάφορος και σχεδόν δεν απάντησε σε ερωτήσεις).

Ο με ψυχικά τραύματα βετεράνος πεζοναύτης του Β' παγκόσμιου πολέμου πρωταγωνιστής της προσπαθεί, όταν αποστρατεύεται, να βρει την ισορροπία του μέσα από την κίνηση ενός χαρισματικού άντρα, αρχηγού μιας κίνησης που με τον τίτλο «Αιτία» προσπαθεί να προσφέρει στο άτομο την ηρεμία και την ειρήνη μέσα από ένα είδος ύπνωσης.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια ταινία πάνω στη σχέση ανάμεσα στους δυο άντρες, τον αρχηγό, ή αν θέλετε τον αφέντη (ο Master του τίτλου) και τον βασανισμένο ψυχικά βετεράνο – είδος «υπηρέτη».

Ο Άντερσον επιμένει στη σχέση ανάμεσα στα δυο αυτά άτομα (σχέση με μια υποβόσκουσα ομοφυλοφιλία), που σκιαγραφεί με τρόπο θαυμάσιο, με σκηνές αναπτυγμένες θαυμάσια και με εικόνες έξοχα φωτογραφημένες, φέρνοντας στο νου ιδιαίτερα την ταινία του Θα χυθεί αίμα.

Ρομαντική κωμωδία είναι η νέα ταινία Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ο έρωτας της βραβευμένης με το ξενόγλωσσο Οσκαρ (Για ένα καλύτερο κόσμο) Δανέζας σκηνοθέτιδος, Σουζάνε Μπίερ.

Στο επίκεντρο οι σχέσεις ανάμεσα στον Φίλιπ, ένα μεσήλικα, μοναχικό χήρο Βρετανό (Πιρς Μπρόσναν), που ζει στη Δανία και την Αϊντα (Τριν Ντάιλχολμ), μια Δανέζα κομμώτρια που έχει υποβληθεί σε χημειοθεραπεία και που την έχει εγκαταλείψει ο άντρας της για μια νεότερη γυναίκα. Οι δυο τους συναντώνται όταν φτάνουν στο Σορέντο της Ιταλίας για να παρευρεθούν στο γάμο των παιδιών τους, του γιου του.

Κυνηγάει το σκάνδαλο τα μεγάλα φεστιβάλ ή, μήπως τα μεγάλα φεστιβάλ κυνηγούν το σκάνδαλο;

Από τότε που ξεκίνησαν, φεστιβάλ όπως εκείνο των Καννών ή αυτό της Βενετίας, δείχνουν να επιζητούσαν το σκάνδαλο. Αλλοτε με διάφορες στάρλετ που εμφανίζονταν ημίγυμνες ή και γυμνές, άλλοτε με ταινίες-πρόκληση.

Και φέτος, η Βενετία είχε τα, έστω και μικρά, σκάνδαλά της: με την προβολή (στο τμήμα Μέρες των Δημιουργών) της ταινίας Το βάρος του Κορεάτη Τζέο Κίου-Χουάν, που με σκηνές νεκροφιλίας και άλλες άγγιξε τα όρια της πορνογραφίας, προκαλώντας μέρος του κοινού.

Στο διαγωνιστικό τμήμα υπήρχε η σκηνή αυνανισμού της πρωταγωνίστριας με ένα σταυρό που παριστάνει τον Εσταυρωμένο στην ταινία Παράδεισος: πίστη του Ούλριχ Ζάιντελ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου