Πρόκειται για μία περιπέτεια φαντασίας του Τζο Τζόνστον που στηρίζεται σε κόμικς της Marvel. Ο Captain America δεν πετά όπως ο Σούπερμαν και δεν έχει τα διακριτικά υπερφυσικών τεράτων όπως για παράδειγμα οι Fantastic Four. Είναι το αποτέλεσμα ενός πρωτοποριακού πειράματος μέσω του οποίου ένας καχεκτικός φαντάρος (Κρις Εβανς) μεταμορφώνεται σε Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ. Τρέχει σαν τον άνεμο, έχει τεράστιες αντοχές κάτω από το νερό και είναι ανίκητος στις μάχες σώμα με σώμα. Ένας Ηρακλής στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο αφού αυτός ο φαντάρος, στα χέρια ενός έξυπνου συνταγματάρχη (Τόμι Λι Τζόουνς) θα γίνει το νούμερο ένα πολεμικό όπλο των Αμερικανών εναντίον του Χίτλερ.
«Εκτός νόμου και χρόνου»
Την ταινία σκηνοθέτησε ο Τζον Μάικλ Μακ Ντόνα αδελφός του σκηνοθέτη - θεατρικού συγγραφέα Mάρτιν Μακ Ντόνα που είχε γυρίσει την «Αποστολή στην Μπριζ». Όλη η ιστορία της ταινίας περιστρέφεται γύρω από την εκκεντρική προσωπικότητα ενός χωροφύλακα σε παραθαλάσσια πόλη της Ιρλανδίας όπου υποτίθεται είναι το πέρασμα εμπορίας ναρκωτικών. Ο Μπόιλ τον οποίο υποδύεται ο Μπρένταν Γκλίσον, βρίσκεται στον δικό του κόσμο, κάνει διαρκώς και για τα πάντα πλάκα, δεν δίνει δεκάρα για το τι λένε πίσω από την πλάτη του και μη έχοντας τίποτε να κρύψει δεν φοβάται να πει την αλήθεια ακόμα και όταν κινδυνεύει να παρεξηγηθεί ανεπανόρθωτα.
«Θα έρθει μια μέρα και για μας»
Πρόκειται για το σκηνοθετικό ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους δημιουργία του Ρομέν Γαβρά, γιού του Κώστα Γαβρά. Η ταινία παρακολουθεί τα κατορθώματα ενός αλλόκοτου ντουέτου περιθωριακών που περιπλανιούνται με προορισμό το πουθενά στην Γαλλία αφήνοντας πίσω τους συντρίμμια. Ο μεγαλύτερος (Βενσάν Κασέλ) είναι το μυαλό της παρέας. Μιλάει διαρκώς, αμφισβητεί τα πάντα και δεν κάνει τίποτε στην πράξη. Αντιθέτως, ο νεότερος που τον ακολουθεί (Ολιβιέ Μπαρτολομί) δεν σκέφτεται ιδιαίτερα αλλά μπορεί να πατήσει την σκανδάλη έτσι για πλάκα.
«Post Mortem»
«Post Mortem»
Το «Post Mortem» είναι μια ανορθόδοξη ιστορία αγάπης σε πολιτικό φόντο τις πρώτες μέρες του πραξικοπήματος στη Χιλή τον Σεπτέμβριο του 1973. Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας ένας μοναχικός υπάλληλος νεκροτομείου (Αλφρέντο Κάστρο), δουλειά του οποίου είναι να κρατά τα πρακτικά από τις περιγραφές των γιατρών που κάνουν αυτοψίες. Κάποια στιγμή και ενώ η κοπέλα με την οποία είναι ερωτευμένος έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς, ο στρατός τον καλεί μαζί με δυο γιατρούς για μια αποστολή άκρας μυστικότητας, μια σημαντική αυτοψία. Η σορός που θα δει μπροστά του ανήκει στον Σαλβαδόρ Αλιέντε που έχει δώσει τέλος στην ζωή του με έναν πυροβολισμό στο κεφάλι.
«Άγιος με το ζόρι»
Πρόκειται για μία «μαύρη» κωμωδία που σατιρίζει τους απατεώνες πνευματικούς ηγέτες των εκκλησιών της Τρίτης Χιλιετίας, σε συνάρτηση με τις μεσαιωνικές αντιλήψεις που επικρατούν ακόμα και σήμερα στην αμερικανική επαρχία. Εστιάζει στην περίπτωση ενός δημοφιλέστατου πάστορα (Πιρς Μπρόσναν) που όταν πυροβολεί κατά λάθος έναν οπαδό του (Εντ Χάρις), στην συνέχεια προσπαθεί να καλύψει την γκάφα του παγιδεύοντας τον μοναδικό μάρτυρα της πράξης που είναι ένας οικογενειάρχης γεννημένος γρουσούζης (Γκρεγκ Κινίαρ).
«DOS Μια ιστορία αγάπης από την ανάποδη»
Πρόκειται για δυο ερωτικές ιστορίες, μια Ισπανών και μια Ελλήνων με φόντο τη σύγχρονη Βαρκελώνη και την Αθήνα. Αδιέξοδοι έρωτες, άτσαλοι χωρισμοί, λέξεις που κρέμονται στον αέρα, κραυγές και φωνές.
«Το τελευταίο μετρό» (επανέκδοση)
«Άγιος με το ζόρι»
Πρόκειται για μία «μαύρη» κωμωδία που σατιρίζει τους απατεώνες πνευματικούς ηγέτες των εκκλησιών της Τρίτης Χιλιετίας, σε συνάρτηση με τις μεσαιωνικές αντιλήψεις που επικρατούν ακόμα και σήμερα στην αμερικανική επαρχία. Εστιάζει στην περίπτωση ενός δημοφιλέστατου πάστορα (Πιρς Μπρόσναν) που όταν πυροβολεί κατά λάθος έναν οπαδό του (Εντ Χάρις), στην συνέχεια προσπαθεί να καλύψει την γκάφα του παγιδεύοντας τον μοναδικό μάρτυρα της πράξης που είναι ένας οικογενειάρχης γεννημένος γρουσούζης (Γκρεγκ Κινίαρ).
«DOS Μια ιστορία αγάπης από την ανάποδη»
Πρόκειται για δυο ερωτικές ιστορίες, μια Ισπανών και μια Ελλήνων με φόντο τη σύγχρονη Βαρκελώνη και την Αθήνα. Αδιέξοδοι έρωτες, άτσαλοι χωρισμοί, λέξεις που κρέμονται στον αέρα, κραυγές και φωνές.
«Το τελευταίο μετρό» (επανέκδοση)
Κατά την διάρκεια της γερμανικής κατοχής στο Παρίσι, ένας θιασάρχης γερμανοεβραϊκής καταγωγής (Χάιντζ Μπένετ) αναγκάζεται να κρυφτεί στο υπόγειο του θεάτρου του απ' όπου δίνει σκηνοθετικές οδηγίες, αφήνοντας τη διαχείριση του θιάσου στην Γαλλίδα ηθοποιό γυναίκα του (Κατρίν Ντενέβ). Εκείνη όμως φλερτάρει με έναν από τους ηθοποιούς, κρυφό μέλος της αντίστασης (Ζεράρ Ντεπαρντιέ).
«Οι ψίθυροι» (επανέκδοση)
«Οι ψίθυροι» (επανέκδοση)
Ρατσισμός και μισαλλοδοξία στην αμερικανική επαρχία, όπου δυο δασκάλες (Σίρλεϊ Μακ Λέιν - Οντρεϊ Χέπμπορν) θα βρεθούν στο στόχαστρο της τοπικής κοινωνίας όταν ένα κοριτσάκι σπέρνει την φήμη ότι είναι ομοφυλόφιλες. Η ταινία είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο της Λίλιαν Χέλμαν κλασική ταινία του Γουίλιαμ Γουάιλερ, πολύ τολμηρή για την εποχή της λόγω του θέματος που πραγματεύεται το οποίο εκείνη στις αρχές της δεκαετίας του 1960 ήταν ακλόνητο ταμπού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου