Τη σιγουριά του ότι η μέθοδος «pay as you go» θα αποτελέσει το μέλλον της αγοράς ηλεκτρονικών παιχνιδιών εξέφρασε ο Κριστόφ Χάρτμαν, πρόεδρος της εταιρείας σχεδιασμού ηλεκτρονικών παιχνιδιών 2Κ.
Τι σημαίνει αυτό: ότι, αν ο κ. Χάρτμαν έχει δίκιο, το σημερινό «μοντέλο» της αγοράς παιχνιδιού (ο gamer πηγαίνει στο κατάστημα και αγοράζει το παιχνίδι σε μία συγκεκριμένη τιμή, ξαναδίνοντας λεφτά εάν κυκλοφορήσει κάποιο expansion set, ή αν απαιτείται κάποιου είδους συνδρομή για να μπορεί να παίξει το παιχνίδι, όπως στην περίπτωση των massively multiplayer online rpg's, όπως τα World of Warcraft και Lineage) θα αλλάξει εντελώς: πλέον, οι εταιρείες φιλοδοξούν να μετατρέψουν την αγορά ενός παιχνιδιού στην «αρχή της εμπειρίας».
Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι το DLC: πρόκειται για το ακρωνύμιο του «downloable content», υλικό το οποίο ο παίκτης μπορεί να κατεβάσει για να επεκτείνει την εμπειρία - αντί χρηματικού αντιτίμου, φυσικά. Όπως θεωρούν πολλοί, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει το μέλλον, καθώς συνδυάζει το χαμηλό κόστος (σε σχέση με την αγορά ενός νέου παιχνιδιού, ή ενός «ολοκληρωμένου» expansion set), με την ευκολία στην απόκτηση: απλά χρειάζεται μία καλή σύνδεση Ίντερνετ, λίγα κλικ και αναμονή για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
«Κάποιοι άνθρωποι απλά θέλουν το βασικό παιχνίδι και είναι πρόθυμοι να δώσουν ένα συγκεκριμένο ποσό για αυτό. Ωστόσο, αν το υλικό (εννοώντας το DLC) που προσφέρεις είναι υψηλής ποιότητας, θα είναι πολλοί αυτοί που θα έρθουν» είπε σχετικά ο κ. Χάρτμαν - της εταιρείας του οποίου είναι το παιχνίδι «Borderlands», το οποίο θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της «νέας τάσης» : πρόκειται για μία μείξη ανάμεσα σε ένα «παραδοσιακό» FPS (First Person Shooter) και ένα διαδικτυακό παιχνίδι, καθώς οι παίκτες θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να παίξουν το παιχνίδι είτε on line, συνεργαζόμενοι ή αντιπαρατιθέμενοι με ανθρώπους αντιπάλους, ή μόνοι τους, για μία κλασική single player εμπειρία.
Η πρώτη εταιρεία η οποία αξιοποίησε με επιτυχία την ιδέα του DLC ήταν η Microsoft, με την εμφάνιση του Xbox. Πολλοί γνωστοί τίτλοι της εν λόγω κονσόλας (στους οποίους συμπεριλαμβάνονται πραγματικά «blockbusters» της αγοράς παιχνιδιών, όπως τα Splinter Cell, Halo 2, Ninja Gaiden) «προικίστηκαν» με DLC, το οποίο ήταν διαθέσιμο μέσω της υπηρεσίας Xbox Live. Αν και το εν λόγω υλικό ήταν αρχικά διαθέσιμο δωρεάν, αυτό δεν άργησε να αρχίσει να αλλάζει: η πρώτη εταιρεία η οποία διέθεσε υλικό για download αντί χρηματικού αντιτίμου ήταν πάλι η Microsoft, το 2002, για το παιχνίδι Mech Assault. Πλέον, πολλές άλλες εταιρείες κυκλοφορούν τα expansion sets παιχνιδιών τους μόνο online, προσβλέποντας σε «καθαρά» κέρδη, απαλλαγμένα από τα κόστη της διατήρησης/ χρήσης εκτεταμένων δικτύων διανομής (παράδειγμα αποτελεί το Command&Conquer: Red Alert 3. Πρόκειται για τον πιο πρόσφατο τίτλο μιας από τις πιο διάσημες σειρές του χώρου των παιχνιδιών στρατηγικής πραγματικού χρόνου, ωστόσο το expansion του, Uprising, είναι διαθέσιμο μόνο για download από την εταιρεία - Electronic Arts- αντί χρηματικού αντιτίμου).
Έκτοτε, το μοντέλο αυτό κερδίζει συνεχώς έδαφος: διάσημα παιχνίδια, όπως τα Guitar Hero και Rock Band έχουν επωφεληθεί πάρα πολύ από τη διαθεσιμότητα DLC, ενώ αντίστοιχα είναι και τα παραδείγματα τίτλων όπως το Mass Effect και το Warhammer 40K: Dawn of War II που έχουν θεωρείται ότι έχουν κερδίσει πολύ από την εν λόγω τάση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου