Μεθυσμένο ημερολόγιο / The Rum Diary
Του Μπρους Ρόμπινσον. Δραματική, ΗΠΑ, 2011. 2 ώρες. Με τους: Τζόνι Ντεπ, Άμπερ Χερντ, Άαρον Έκχαρτ, Τζιοβάνι Ρίμπιζι.
Βασισμένο σε ένα από τα πρώτα, ανέκδοτα μέχρι πρόσφατα, μυθιστορήματα του Χάντερ Σ. Τόμπσον, το “Μεθυσμένο ημερολόγιο” είναι μια κινηματογραφική εκδοχή της πρώιμης καριέρας του γκόνζο δημοσιογράφου. Ο Τζόνι Ντεπ υποδύεται για δεύτερη φορά μετά το “Φόβος και τρόμος στο Λας Βέγκας” τον Τόμπσον, σε μια προσπάθεια τύπου πρίκουελ να ανιχνεύσει τα βήματα που καθόρισαν την επαγγελματική/αυτοκαταστροφική πορεία του.
Το Πουέρτο Ρίκο του 1960 αποτελεί το φόντο στις περιπέτειες του Πολ Κεμπ, το alter ego του Τόμπσον, ο οποίος ανακαλύπτει σταδιακά τις δημοσιογραφικές ικανότητες κι επιθυμίες του, όπως έρχεται σε επαφή με έναν απατεώνα Αμερικανό μεγαλοεπιχειρηματία και την κοπέλα του - την οποία φυσικά και ερωτεύεται. Πέραν του ότι είναι απορίας άξιον το γιατί να θέλει να ξαναφορέσει ένα κοστούμι που το έχει βάλει τόσο μοναδικά - και υπό την καθοδήγηση ενός και μοναδικού Τέρι Γκίλιαμ - ο Τζόνι Ντεπ αδυνατεί να προσδώσει διαστάσεις στον χαρακτήρα του, εκτός από εκείνη του κενού, μεθυσμένου βλέμματος.
Προς το τέλος, όταν αφήνεται να εννοηθεί πως ο συγγραφέας βρίσκει επιτέλους τη “φωνή” που ψάχνει, γράφει: “Προειδοποιώ τους κάφρους αυτούς του κόσμου πως δε νοιάζομαι για τα συμφέροντά τους. Θα προσπαθήσω να μιλήσω εκ μέρους του αναγνώστη μου, κι αυτό είναι υπόσχεση. Θα είναι μια φωνή από μελάνι και οργή”. Μακάρι να είχε τηρηθεί μια τέτοια υπόσχεση και στην ίδια την ταινία - θα σήμαινε πως ενδεχομένως θα είχε ανάλογο νεύρο και ορμή.
Cafe de flore
Του Ζαν Μαρκ Βαλέ. Δραματική κομεντί, Καναδάς/Γαλλία, 2011. Δύο ώρες. Με τους: Βανέσα Παραντί, Κέβιν Παράν
Ο σκηνοθέτης του - άχρωμου παρά την πολύχρωμη φωτογραφία του - “C.R.A.Z.Y.”, δημιουργεί ακόμη ένα σιροπιαστό, διδακτικό διαφημιστικό που διαρκεί δυο ώρες. Εστιάζοντας σε δυο διαφορετικές ιστορίες, η πρώτη για την Βανέσα Παραντί που μεγαλώνει μόνη το παιδί της με το σύνδρομο Down, και η δεύτερη για έναν άντρα που χωρίζει τη γυναίκα του γιατί έχει αγαπήσει μια άλλη, ο Ζαν Μαρκ Βαλέ θέλει να μιλήσει για τη δύναμη και τις δυνατότητες της αγάπης.
Και το κάνει εις βάρος, μεταξύ πολλών άλλων, του μουσικού Matthew Herbert και του, ομολογουμένως εύπεπτου, τραγουδιού του Cafe de flore, το οποίο χρησιμοποιείται αδιακρίτως και αλογίστως. Ο Βαλέ έχει κόλλημα με το παρελθόν και μπορεί να το αναπαραστήσει με ωραιότατες λεπτομέρειες - αλλά μάλλον γι’ αυτό δεν μπορεί ο άμοιρος να προσαρμοστεί, κινηματογραφικά και θεματικά, στον σύγχρονο θεατή, τη γλώσσα του και τη νοημοσύνη του.
Όσλο, 31 Αυγούστου / Oslo: 31 August
Του Γιοακίμ Τρίερ. Δραματική, Νορβηγία, 2011. 1 ώρα και 35 λεπτά. Με τους: Άντερς Ντάνιελσεν Λίε, Χανς Όλαφ Μπρένερ
Συμπαθητική, αλλά μάλλον άνιση ταινία που ακολουθεί 24 ώρες τη ζωή ενός νεαρού άντρα, ο οποίος - ολοκληρώνοντας ένα πρόγραμμα απεξάρτησης από τα ναρκωτικά - τριγυρίζει στο Όσλο και συναντά διάφορους γνωστούς και φίλους. Ο Γιοακίμ Τρίερ ξέρει να χειρίζεται τις εικόνες - δημιουργεί μάλιστα μερικές σεκάνς που γραπώνουν τις αισθήσεις σου εξ απροόπτου με την ευαισθησία τους. Αλλά δυστυχώς ο ηθοποιός (γιατρός κατά κύριο λόγο στην πραγματική του ζωή) Άντερς Ντάνιελσεν Λίε μειώνει την ένταση με τη μάλλον αναποτελεσματική ερμηνεία του, η οποία συμβιβάζει πολλές σκηνές. Σίγουρα αξίζει πάντως μια θέαση και όχι μόνο για την κινηματογραφική περιήγηση στους δρόμους του σύγχρονου Όσλο.
Ανδαλουσιανός σκύλος / Un chien Andalou (1929, 16 λεπτά)
Χρυσή εποχή / L’ age d’ or (1930, 60 λεπτά)
Του Λουίς Μπουνιουέλ. Γαλλία.
Σε επανέκδοση κυκλοφορούν τα δυο ιστορικά έργα του Λουίς Μπουνιουέλ που δημιούργησε μαζί με τον Σαλβαντόρ Νταλί. Αν θέλετε να δείτε τι σήμαινε σουρεαλισμός στα στάδια των πρώτων σημαντικών πειραματισμών με το κινηματογραφικό μέσο, εδώ είσαστε.
ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΑ ΤΟΥ SCI FI
Το 7ο SFF-rated Athens, ή αλλιώς το Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Επιστημονικής Φαντασίας και Φανταστικού της Αθήνας (7-14/3, Μικρόκοσμος & Nixon Bar) επανέρχεται δυναμικά για να ικανοποιήσει το διψασμένο κοινό του πολυαγαπημένου κινηματογραφικού είδους. Συνολικά 53 ταινίες από όλον τον κόσμο θα διαγωνιστούν για το βραβείο κοινού και - για πρώτη φορά στην ιστορία του φεστιβάλ - τα βραβεία που θα παραδώσει η Κριτική Επιτροπή για Καλύτερη Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία και Καλύτερο Σενάριο (σε ταινία μεγάλου μήκους). Αξίζει να αναφέρουμε ότι ταινία έναρξης είναι το φαντασμαγορικό “John Carter” (από τον σκηνοθέτη Άντριου Στάντον, δημιουργό των υπέρτατων “Ψάχνοντας το Νέμο” και “Wall-E”), το οποίο και πραγματοποιεί την ελληνική πρεμιέρα του προτού κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 8/3. Επιπλέον, θα (ξανά)προβληθεί το βωβό “Metropolis” συνοδεία live dj set, αλλά και το διασκεδαστικότατο “Σούπερ Δημήτριος”, μια κεφάτη sci fi ελληνική παρωδία. Τέλος, ο Διευθυντής του Sci Fi London Festival, Λούις Σάβι θα δώσει διάλεξη με θέμα “No Budget Science Fiction”. Υπόλοιπες λεπτομέρειες, εδώ.
TA ANIMATION ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ!
Για 7η χρονιά επίσης, το Διεθνές Φεστιβάλ Animation της Αθήνας (1-7/3, Ταινιοθήκη της Ελλάδας) παρουσιάζει μια πλούσια συλλογή από… κινούμενα σχέδια. Με το διεθνές, το σπουδαστικό και το ελληνικό διαγωνιστικό να αποτελούν το σκελετό της διοργάνωσης, το 7ο Animfest πραγματοποιεί φέτος ένα άκρως ενδιαφέρον, πολυδιάστατο αφιέρωμα στο τσέχικο animation (με ταινίες από το Νέο Τσέχικο Κύμα που έχει επαναπροσδιορίσει το είδος την τελευταία δεκαετία, με φοιτητικά δείγματα από τις πιο γνωστές τσέχικες σχολές, πιο πρόσφατες μεγάλου μήκους, αλλά και ταινίες από το Κινηματογραφικό Αρχείο Narodny), και τιμά το Γερμανό Τόμας Μπέρτελς και τον Έλληνα Ντίνο Θεοδοσίου. Για το πρόγραμμα και τις παράλληλες εκδηλώσεις του φεστιβάλ, βλ. animationcenter.gr
protothema
Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου