Η νέα τάση -οι θεατές να μιλάνε στις τηλεοράσεις και αυτές να ακούνε- προδιαγράφεται σαφώς στη διεθνή ηλεκτρονική έκθεση CES 2012 στο Λας Βέγκας.
Ήδη η κορεατική Samsung, που έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις τηλεοράσεων στον κόσμο (πουλά μια τηλεόραση ανά δευτερόλεπτο διεθνώς), παρουσίασε το πρωτοποριακό μοντέλο ES8000 με οθόνη LED, η οποία -εκτός από τη σύνδεση στο διαδίκτυο με ό,τι αυτό σημαίνει- διαθέτει σωρεία πρόσθετων «έξυπνων» χαρακτηριστικών, όπως τη δυνατότητα, μέσω ειδικής θύρας, να ανανεώνεται κάθε χρόνο και να βελτιώνει τις επιδόσεις της. Με τον τρόπο αυτό, καθησυχάζονται οι υποψήφιοι αγοραστές ότι η συσκευή τους δεν ξεπεραστεί σύντομα από τις εξελίξεις.
Ακόμα, σύμφωνα με το BBC, εκτός από την ανωτέρω δυνατότητα «έξυπνης εξέλιξης» όπως αποκαλείται, η συσκευή επιτρέπει την επικοινωνία με τον χρήστη μέσω χειρονομιών και φωνής, ενώ διαθέτει και αναγνώριση προσώπου. Μια ενσωματωμένη κάμερα επιτρέπει στον χρήστη-θεατή (οι δύο ιδιότητες πλέον συγχέονται για τα καλά) να πλοηγείται στο διαδίκτυο με μια κίνηση του χεριού του, ενώ την ίδια στιγμή να αλλάζει κανάλι μιλώντας στην τηλεόραση σε μία από τις 20 γλώσσες που αυτή «καταλαβαίνει». Σύμφωνα με τη διοργανώτρια της έκθεσης CES 2012, την Αμερικανική Ένωση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών, περίπου οι μισές τηλεοράσεις που θα πουληθούν φέτος, θα παρέχουν τη βασική «έξυπνη» δυνατότητα, τη σύνδεση με το Ίντερνετ, έναντι ποσοστού μόλις 12% το 2010.
Σε αυτό το μήκος κύματος, η ανταγωνίστρια κορεατική εταιρία LG ανακοίνωσε ότι θα εισάγει και αυτή τη δυνατότητα μερικού ελέγχου της συσκευής με αναγνώριση φωνής. Όπως ανακοίνωσε, ετοιμάζει ένα ειδικό τηλεχειριστήριο με μικρόφωνο, στο οποίο ο χρήστης θα μιλάει και η «έξυπνη» συσκευή θα ανταποκρίνεται ανάλογα, π.χ. εισάγοντας κείμενο στο Twitter ή κάνοντας μια αναζήτηση στο Google. Όμως, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν θα είναι δυνατό να αλλάξει ο θεατής κανάλι μιλώντας στην τηλεόρασή του. Ακόμα η LG παρουσίασε μια νέα τρισδιάστατη τηλεόραση 84 ιντσών, δηλαδή διαγωνίου 213 εκατοστών, με πολύ υψηλή ανάλυση 3840Χ2160 (8 megapixel), αρκετές φορές μεγαλύτερη από την συνηθισμένη ανάλυση High Definition.
Η νέα κατηγορία λέγεται «ultra HD» και προσφέρει οπτική εμπειρία πολύ κοντά στην ανάλυση μιας μεγάλης οθόνης Imax. Η Toshiba έχει ήδη μια παρόμοια συσκευή, ενώ και άλλες εταιρίες ετοιμάζονται να μπουν σε αυτό το χώρο, όμως μεγάλο εμπόδιο για την εμπορική προώθηση αποτελεί ότι ακόμα δεν υπάρχουν καθόλου τηλεοπτικά κανάλια ή ταινίες σε τόσο υψηλή ανάλυση. Επίσης η Sony (με τη νέα ΗΧ850 LED TV), η Panasonic και η Haier παρουσιάζουν νέα μοντέλα με αυξημένες δυνατότητες διαδικτυακής σύνδεσης.
Οι «έξυπνες» τηλεοράσεις με σύνδεση στο διαδίκτυο πρωτοεμφανίστηκαν το 2008, όμως έως τώρα δεν είχαν μεγάλη εξάπλωση, επειδή το συμβατικό τηλεχειριστήριο δεν είναι κατάλληλο για πλοήγηση στο Ίντερνετ, όπως αντίθετα είναι το «ποντίκι» στους υπολογιστές. Τώρα όμως που φαίνεται να αναπτύσσονται νέες τεχνολογίες διεπαφής (interfaces) των χρηστών-θεατών με τις τηλεοράσεις, χάρη και στην αξιοποίηση της σχετικής τεχνολογίας που έχει ήδη εφαρμοσθεί στις παιγνιδο-κονσόλες π.χ. Kinect), η νέα γενιά «έξυπνων» τηλεοράσεων αναμένεται να πάρει τα πάνω της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου