Ερωτικά τρίγωνα ψυχαναλυτών με ασθενείς τους, πιγκουίνοι που χορεύουν, υπηρέτριες στον αμερικάνικο νότο που αποκαλύπτουν αλήθειες, μέθυσοι Βρετανοί της εργατικής τάξης και ευτυχισμένες οικογένειες σε στοιχειωμένα σπίτια: αυτή η εβδομάδα έχει κάτι για όλους
Το Σπίτι των Ονείρων / Dream House
Του Τζιμ Σέρινταν. Θρίλερ, 2011, ΗΠΑ. 1 ώρα και 32 λεπτά. Με τους: Ντάνιελ Κρεγκ, Ρέιτσελ Βάις, Ναόμι Γουάτς, Μάρτον Τσόκας, Ρέιτσελ Φοξ.
Αρχικά, η υπόθεση του «Σπιτιού των Ονείρων» προδιαθέτει για άλλο ένα θρίλερ-καρμπόν: τετραμελής οικογένεια μετακομίζει σε σπίτι στην επαρχία, αγνοώντας ότι πρόκειται για σκηνικό οικογενειακού μακελειού, μέχρι που παράξενα συμβάντα τους βάζουν σε υποψίες.
Ωστόσο, η εμπλοκή του συγκεκριμένου πρωτοκλασάτου καστ στην ταινία (ο Τζέιμς Μποντ, Ντάνιελ Κρεγκ, η νυν σύζυγός του Ρέιτσελ Βάις του «Επίμονου Κηπουρού» και η, έμπειρη στα θρίλερ από το «The Ring», Ναόμι Γουάτς) καθώς και η στιβαρή σκηνοθετική υπογραφή του Τζιμ Σέρινταν («Εις το Όνομα του Πατρός») δείχνουν ότι κάτι καλύτερο συμβαίνει εδώ.
Πράγματι, μέχρι τη μέση, τόσο ο σκηνοθέτης όσο και οι ηθοποιοί του βάζουν τα δυνατά τους για να αποφύγουν την πεπατημένη οδό, μόνο και μόνο για να τα καταστρέψουν όλα με το συμβατικό φινάλε, δικαιώνοντας τους αρχικούς μας φόβους.
Μια Επικίνδυνη Μέθοδος / A Dangerous Method
Του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ. Δράμα, 2011, Ηνωμένο Βασίλειο/Γερμανία/Καναδάς/Ελβετία. 1 ώρα και 39 λεπτά. Με τους: Μάικλ Φασμπέντερ, Βίγκο Μόρτενσεν, Κίρα Νάιτλι, Βενσάν Κασέλ, Σάρα Γκαντόν.
Βασισμένη στο θεατρικό του Κρίστοφερ Χάμπτον, ο οποίος υπογράφει και το σενάριο, η νέα ταινία του καναδού σκηνοθέτη Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, «Μια Επικίνδυνη Μέθοδος», μας ταξιδεύει στις αρχές του περασμένου αιώνα και στη γέννηση της ψυχανάλυσης. Η ιστορία ξεκινά με την εισαγωγή της Σαμπίνα Σπίρλαϊν, μιας ρωσοεβραίας ασθενούς που αργότερα θα γίνει μια από τις πρώτες γυναίκες ψυχαναλύτριες, στην κλινική του ανερχόμενου ψυχιάτρου Καρλ Γιουνγκ στην Ελβετία. Ο Γιουνγκ, διακρίνοντας κάτι ξεχωριστό σ’ αυτή τη γυναίκα, της προτείνει μια νέα πρωτοποριακή θεραπεία: μια σειρά από καθημερινές συζητήσεις προκειμένου να φτάσουν στα αίτια των κρίσεων που την βασανίζουν.
Παράλληλα, ο Γιουνγκ συμβουλεύεται τον έγκριτο νευρολόγο και θεσπιστή της ψυχανάλυσης Σίγκμουντ Φρόιντ. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν ο Γιουνγκ αποκρύπτει από τον Φρόιντ ότι διατηρεί δεσμό με τη Σπίρλαϊν, γεγονός που προκαλεί ρήξη στη σχέση των δύο μεγάλων ανδρών. Έχοντας ασχοληθεί εκτεταμένα με τη βία και την παραμόρφωση του ανθρώπινου σώματος (από τη «Μύγα» και το «Γυμνό Γεύμα» μέχρι το «Crash» και το «eXistenZ»), ο Κρόνενμπεργκ αποφασίζει να καταπιαστεί με το ανθρώπινο μυαλό και τις απαρχές της επιστήμης που το μελετά, κάνοντας τους οπαδούς του ανά τον κόσμο να τρέμουν με προσμονή.
Κι όμως, παρά το εξαιρετικό καστ, την πλούσια παραγωγή και την σωστή αναπαράσταση της εποχής, η ταινία του δεν απογειώνεται ποτέ, αφού προσεγγίζει το θέμα της αρκετά επιδερμικά, σχεδόν ανάλαφρα θα μπορούσε να πει κανείς, χωρίς αυτό το σκοτεινό «κάτι» που έχει κάνει τις προηγούμενες δουλειές του να ξεχωρίσουν.
Happy Feet 2
Του Τζορτζ Μίλερ. Μουσική κωμωδία, 2011, Αυστραλία. 1 ώρα και 40 λεπτά. Με τις φωνές των: Ελάιτζα Γουντ, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Χανκ Αζάρια, Πινκ, Μπραντ Πιτ, Ματ Ντέιμον.
Πέντε χρόνια μετά την εξαιρετική πρώτη ταινία, οι πιγκουίνοι που χορεύουν και τραγουδούν επιστρέφουν στο «Happy Feet 2», σε σκηνοθεσία και πάλι του ελληνικής καταγωγής Αυστραλού Τζορτζ Μίλερ (ή Γιώργου Μηλιώτη αν προτιμάτε). Αυτή τη φορά, η ιστορία περιστρέφεται γύρω από το γιο του Μαμπλ, τον μικρό Έρικ, ο οποίος δεν μπορεί να εκφραστεί μέσω του χορού όπως κάνουν οι υπόλοιποι αυτοκρατορικοί πιγκουΐνοι, με αποτέλεσμα να νιώθει παρείσακτος. Όταν ένα γιγάντιο παγόβουνο αποκλείει τους πιγκουΐνους με κίνδυνο να αφανιστούν από την πείνα, ο Μαμπλ και ο Έρικ θα ενώσουν όλα τα ζώα της Ανταρκτικής για να βοηθήσουν τη φυλή τους.
Με τα οικολογικά μηνύματα να παραμένουν σταθερά σε περίοπτη θέση, το «Happy Feet 2» αποδεικνύεται σαφώς κατώτερο του πρώτου, κυρίως λόγω του ισχνού του σεναρίου. Η μουσική, ο χορός, τα τραγούδια είναι όλα εδώ, το χιούμορ επίσης (αν και σε μικρότερες δόσεις), αλλά λείπει η αίσθηση περιπέτειας που θα εκτόξευε την ταινία σε υψηλά επίπεδα.
Υπηρέτριες / The Help
Του Τέιτ Τέιλορ. Δράμα, 2011, ΗΠΑ/Ινδία/Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. 2 ώρες και 17 λεπτά. Με τους: Έμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Τζέσικα Τσάστεϊν.
Το 1963 στο Τζάκσον του Μισισίπι, στο μέσο των αγώνων για τα Πολιτικά Δικαιώματα, μια νεαρή και φιλόδοξη δημοσιογράφος από καλό «τζάκι», προσπαθεί να πείσει τις αφροαμερικανίδες υπηρέτριες της πόλης να μιλήσουν για τη δουλειά τους στα σπίτια των λευκών. Αν και με δυσκολίες αρχικά, καταφέρνει και συγκεντρώνει αρκετές μαρτυρίες και τις δημοσιεύει σε βιβλίο που θεωρείται σκανδαλώδες.
Βασισμένες στο μυθιστόρημα της Κάθριν Στόκετ, οι «Υπηρέτριες», με την καλογυαλισμένη τους παραγωγή, δεν καταφέρνουν να ξεφύγουν σκηνοθετικά από τη μέση, αλλά αρκούντως συγκινητική, οδό. Κρύβουν, όμως, στο μανίκι τους την οσκαρική ερμηνεία της Βαϊόλα Ντέιβις, μια ερμηνεία που είναι σίγουρο ότι θα της χαρίσει την υποψηφιότητα για Όσκαρ Α’ Γυναικείου (μετά από αυτή του Β’ Γυναικείου για την οποία είχε προταθεί το 2008 για την «Αμφιβολία»). Πάντως, στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού, η Όπρα και οι οπαδοί της πανηγυρίζουν.
Τυραννόσαυρος / Tyrannosaur
Του Πάντι Κόνσινταϊν. Δράμα, 2011, Ηνωμένο Βασίλειο. 1 ώρα και 31 λεπτά. Με τους: Πίτερ Μάλαν, Ολίβια Κόλμαν, Έντι Μάρσαν, Νεντ Ντένεχι, Σάλι Κάρμαν.
Ο αγαπημένος βρετανός ηθοποιός Πάντι Κόνσινταϊν, τον οποίο γνωρίσαμε από τις ταινίες του συμπατριώτη του Σέιν Μέντοους, αλλά και από ρόλους στο «Τελεσίγραφο του Μπορν», το «Cinderella Man» και την κωμωδία «Καυτοί και Άσφαιροι», δοκιμάζει τις δυνάμεις του στη σκηνοθεσία με τον «Τυραννόσαυρο», ένα γνήσιο βρετανικό δράμα. Στο επίκεντρό του, ένας θυμωμένος μέθυσος χήρος και μια θρησκευόμενη μεσοαστή, της οποίας η οικογενειακή κατάσταση κρύβει πολύ περισσότερο πόνο απ’ όσο η ίδια αφήνει να φανεί.
Ένα τυχαίο περιστατικό θα διασταυρώσει τις ζωές τους και μαζί θα βρουν το κουράγιο να παλέψουν για τη λύτρωση που τους αξίζει. Με ξεκάθαρη αφηγηματική άποψη και χωρίς περιττά σκηνοθετικά στολίδια, ο Κόνσινταϊν χτίζει με τόλμη και σκληρότητα το δράμα των δύο ηρώων του, αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς του.
Tungsten/Ο Ξεναγός
Του Ζαχαρία Μαυροειδή. Κομεντί, 2010, Ελλάδα. 1 ώρα και 30 λεπτά. Με τους: Μιχάλη Οικονόμου, Κατερίνα Μαυρογεώργη, Νικόλα Πιπερά.
Ο Ιάσονας ξεναγεί ένα γκρουπ από νεαρούς αρχιτέκτονες από διάφορες χώρες στην Αθήνα του σήμερα. Προσπαθώντας να τους μεταδώσει τη σύγχρονη αθηναϊκή ταυτότητα, βρίσκει τον εαυτό του να αναζητά τη δική του σεξουαλική ταυτότητα ανάμεσα στα μέλη του γκρουπ. Χιούμορ, παρεΐστικη διάθεση και πολλή αρχιτεκτονική συνθέτουν μια ανάλαφρη εικόνα της πρωτεύουσας. Προβάλλεται μαζί με το «Tungsten».
Του Γιώργου Γεωργόπουλου. Κοινωνική, 2010, Ελλάδα. 1 ώρα και 39 λεπτά. Με τους: Βαγγέλη Μουρίκη, Τάσο Νούσια, Όμηρο Πουλάκη, Προμηθέα Αλειφερόπουλο.
Τρεις καθημερινές ιστορίες διασταυρώνονται στο σκληρό, ασπρόμαυρο, αθηναϊκό τοπίο του «Tungsten», κατά τη διάρκεια μιας ημέρας με απανωτές διακοπές ρεύματος. Η βία σε διάφορες μορφές, η ασφυκτική απόγνωση της κοινωνίας και η διαρκής αλλαγή ρόλων του θύματος σε θύτη και αντίστροφα, σκιαγραφούν τη σκοτεινή πλευρά της σύγχρονης Αθήνας. Προβάλλεται μαζί με τον «Ξεναγό».
Sapila Xeftila & Tekila
Των Νίκου Ζερβού και Γιάννη Παρασκευόπουλου. Κωμωδία, 2011, Ελλάδα. Με τους; Γιάννη Μποστατζόγλου, Ζωή Ζέρβα, Νίκη Κακογεωργίου.
Ένας απογοητευμένος σκηνοθέτης στην Αθήνα, που ψάχνει την έμπνευση στους κάδους απορριμάτων, διασώζεται από μια νεαρή δημοσιογράφο που του δίνει την ευκαιρία να μεγαλουργήσει.
protothema
Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου