Η τρισδιάστατη τεχνολογία αποτελούσε κάποτε προνόμιο μόνο της μεγάλης οθόνης του σινεμά. Η είσοδός της στα σπίτια των καταναλωτών έφερε επανάσταση, ωστόσο η ανάγκη για ειδικά γυαλιά αποτελεί έναν από τους κύριους παράγοντες που εμποδίζουν τη μαζική διείσδυση των 3D τηλεοράσεων και την καθιέρωσή τους ως βασικού μέσου ψυχαγωγίας.
Τα 3D γυαλιά δεν είναι βολικά για πολλούς θεατές, ενώ η αναγκαιότητά τους συνεπάγεται ότι θα χρειαστούν πολλά ζεύγη αν κάποιος θέλει παρακολουθήσει τηλεόραση 3D μαζί με τους φίλους ή την οικογένειά του - ένα για κάθε άτομο. Αν προσθέσει κανείς και το επιπλέον κόστος για κάθε ζευγάρι γυαλιών, είναι εύκολο να καταλάβει γιατί πολλοί διστάζουν να μπουν στον κόσμο των τριών διαστάσεων.
Τα πράγματα όμως έχουν αρχίσει να αλλάζουν και οι κατασκευαστές παρουσιάζουν ήδη τα πρώτα μοντέλα 3D τηλεοράσεων χωρίς γυαλιά, με την Toshiba, τη Samsung, την LG και τη Philips να μπαίνουν πρώτες στο παιχνίδι.
Το κλειδί για τη δημιουργία τρισδιάστατου εφέ είναι η προβολή μίας ελαφρώς διαφορετικής εκδοχής της τηλεοπτικής εικόνας σε κάθε μάτι, έτσι ώστε ο εγκέφαλος του θεατή να τις συνδυάσει, παράγοντας την ψευδαίσθηση των τριών διαστάσεων.
Οι δύο κυρίαρχες τεχνολογίες που λύνουν το πρόβλημα της 3D εικόνας χωρίς γυαλιά είναι:
α) η parallax barrier, μέσω της οποίας παράγονται ξεχωριστές για κάθε μάτι εικόνες και
β) η lenticular lens, η οποία χρησιμοποιεί επικαλύψεις μικροφακών που λειτουργούν ως πολλά μικρά πρίσματα, με αποτέλεσμα ο θεατής να λαμβάνει διαφορετική εικόνα σε κάθε μάτι.
Μέχρι σήμερα, βέβαια, καμία από τις μεθόδους αυτές δεν έχει τελειοποιηθεί, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν αρκετές αδυναμίες, ενώ παράλληλα η ποιότητα της εικόνας που προβάλλουν δεν είναι επί του παρόντος ισάξια αυτής των τηλεοράσεων 3D με γυαλιά. Επιπλέον, οι περισσότερες από αυτές τις τηλεοράσεις απαιτούν από τον θεατή να κάθεται σε μία συγκεκριμένη θέση, ακριβώς μπροστά στην οθόνη. Σε αντίθετη περίπτωση το 3D αποτέλεσμα φθίνει.
Το 2008 η Philips είχε παρουσιάσει μία τρισδιάστατη τηλεόραση 42 ιντσών η οποία μπορούσε να προβάλλει 3D εικόνες σε γυμνό μάτι - χωρίς να χρειάζονται ειδικά γυαλιά. Ακολούθησαν το 2010 οι Toshiba, Samsung και LG, ενώ στην αγορά θα μπει και η Sony η οποία ετοιμάζει το μοντέλο Bravia HD Free 3D Glasses.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου