Η Μαρινέλλα είχε πάντα σχέση με το θέατρο. Απόδειξη η κινησιολογία, το «στήσιμο» και η σκηνική άνεση της σπουδαίας κυρίας του ελληνικού τραγουδιού που, όμως, από το θέατρο ξεκίνησε την καριέρα της, όταν νεότατη ντεμπουτάρισε στον θίασο της Μαίρης Λωράνς. Πολύ αργότερα την είδαμε και στην τηλεόραση, όταν ο Κώστας Κουτσομύτης ανέλαβε τη μεταφορά του μυθιστορήματος «Υστερα ήρθαν οι μέλισσες» του Γιάννη Ξανθούλη.
Τώρα, όμως, οι υποκριτικές απαιτήσεις είναι πολλαπλασιασμένες. Κυριολεκτικά. Γιατί στην παράσταση «Μαρινέλλα-Το μιούζικαλ» δεν θα υποδυθεί μόνο τον εαυτό της, είτε αφηγούμενη χαρακτηριστικά «επεισόδια» της ζωής της είτε ερμηνεύοντας 21 από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στο τραγούδι. Θα αναλάβει και μερικούς άλλους ρόλους-κλειδιά για την εξέλιξη της διπλής θεατρικής αφήγησης.
Το έργο, που αναπτύσσεται σε 24 «εικόνες», έχει ως κεντρικό πρόσωπο τη Μαρινέλλα, αλλά μέσω της ζωής της διατρέχει διαφορετικές εποχές, παρακολουθώντας παράλληλα τη ζωή δύο ακόμα ηρωίδων. Η Ειρήνη και η Μαρία είναι φανταστικά πρόσωπα. Η μία είναι γυναίκα από την επαρχία, η άλλη Αθηναία. Οι ζωές τους διασταυρώνονται λόγω μιας ιστορίας έρωτα στην οποία εμπλέκονται δύο ακόμα πρόσωπα, ο Γιάννης και ο Ηλίας.
Τα βιογραφικά στιγμιότυπα που αφορούν τη Μαρινέλλα και η μυθοπλασία αναπτύσσονται παράλληλα. Επειδή όμως και οι ζωές των φανταστικών ηρώων είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα τραγούδια της, εμβόλιμα η ίδια ερμηνεύει τουλάχιστον 21 επιτυχίες της, από το «Πίσω από τις καλαμιές» (1967), μέχρι το «Είσαι παντού και πουθενά» (1985). Κι ενδιαμέσως τα «Πέτρα», «Πάλι θα κλάψω», «Κρίμα το μπόι σου», «Τα λόγια είναι περιττά» κ.ά. Εκτός από τα δικά της, ακούγονται κι άλλα τραγούδια των δεκαετιών '50, '60 και '70: από τους «Τρεις Καμπαλέρος» μέχρι τα «Rock around the clock», «Crazy Love» κ.ά.
Η αφήγηση της ζωής της Μαρινέλλας ξεκινάει από την αρχή, όταν ζούσε ακόμα στη Θεσσαλονίκη ως Κυριακή Παπαδοπούλου. Τον ρόλο της μικρής Κυριακής θα παίξει μια ηθοποιός. Τα δραματοποιημένα βιογραφικά στιγμιότυπα εναλλάσσονται με την πρωτοπρόσωπη αφήγηση, πράγμα που δίνει στους δύο συγγραφείς τη δυνατότητα να αποφύγουν τον σκόπελο της σκηνικής παρουσίας προσώπων που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη ζωή της Μαρινέλλας. Ποιος ηθοποιός θα μπορούσε να υποδυθεί τον Στέλιο Καζαντζίδη χωρίς το αποτέλεσμα να είναι αντιαισθητικό;
Ταυτόχρονα αναδεικνύεται η προσωπικότητα της Μαρινέλλας: οι δύο συγγραφείς έχουν βρει τον τρόπο να φωτίσουν τη χειραφετημένη γυναίκα. Την πρώτη που τόλμησε να σηκωθεί από τον πάλκο και να τραγουδήσει όρθια. Εκείνη που είχε το θάρρος να μεγαλώσει την κόρη της μόνη της, σε μια εποχή που οι μονογονεϊκές οικογένειες δεν υπήρχαν ούτε ως όρος. Εκείνη που φόρεσε πρώτη παντελόνι στην Eurovision, όταν δεν νοείτο γυναικεία παρουσία χωρίς τουαλέτα.
Τη Μαρινέλλα πλαισιώνουν επί σκηνής στους τέσσερις βασικούς ρόλους του μυθοπλαστικού κομματιού οι Αντώνης Λουδάρος, Ευαγγελία Μουμούρη, Μέμος Μπεγνής και Τζένη Μπότση. Τα σκηνικά, που δίνουν έμφαση σε αποχρώσεις του κόκκινου (ως ιδανικό «φόντο» στα μαύρα ή λευκά που συνήθως φορά η Μαρινέλλα), έχει κάνει ο Γιώργος Γαβαλάς και τα κοστούμια η Ντένη Βαχλιώτη. Οι χορογραφίες είναι του Δημήτρη Παπάζογλου και οι ενορχηστρώσεις του Αλέξιου Πρίφτη.
* Τα εισιτήρια (στα ταμεία του «Παλλάς» -Βουκουρεστίου 5, με πιστωτική κάρτα στο 210-8108181 και μέσω Ιντερνετ στο www.elthea.gr) στοιχίζουν 20, 25, 30, 40, 45, 50, 60, 70 και 80 ―. Και είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη, προτού ανακοινωθούν λεπτομέρειες, έχουν προπωληθεί 4.000. *
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου