Πρόκειται για ένα πολιτικό θρίλερ, στο πνεύμα ταινιών όπως Τρεις μέρες του Κόνδορα, γύρω από έναν συγγραφέα-φάντασμα που αναλαμβάνει να γράψει τα απομνημονεύματα ενός πρώην Βρετανού πρωθυπουργού. Στην έρευνά του για το βιβλίο, ο συγγραφέας ανακαλύπτει διάφορα μυστικά από το παρελθόν του πρωθυπουργού, που τώρα κατηγορείται για απαγωγή και βασανισμό Αράβων κρατούμενων, και βάζουν τη ζωή του σε κίνδυνο.
Γυρισμένη με ρυθμό, αρκετό μυστήριο και σασπένς, η ταινία σημειώνει την επιστροφή του Πολάνσκι σε έναν κινηματογράφο παραπλήσιο των ταινιών του Chinatown και Frantic, με πολύ καλές ερμηνείες από τους Γιούαν ΜακΓκρέγκορ (συγγραφέας) και Πιρς Μπρόσναν (ο πρωθυπουργός).
Στις καλές ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος συγκαταλέγεται και το Howl των γνωστών για τα ντοκιμαντέρ τους Ρομπ Έπσταϊν και Τζέφρι Φρίντμαν. Πρόκειται για μια ταινία γύρω από το τολμηρό, με ξεκάθαρες ομοφυλοφιλικές αναφορές, ποίημα «Howl» του γνωστού Αμερικανού ποιητή Αλαν Γκίνσμνπεργκ, που όταν πρωτοδημοσιεύτηκε προκάλεσε σκάνδαλο και κατέληξε στα δικαστήρια με τον εισαγγελέα να ζητά την απαγόρευσή του.
Οι σκηνοθέτες στήνουν την ιστορία τους σαν είδος ντοκιμαντέρ, χρησιμοποιώντας αποσπάσματα από επίκαιρα και για τους διαλόγους τις σημειώσεις του Γκίνσμπεργκ, καθώς και τα πρακτικά του δικαστηρίου. Το ίδιο ποίημα διαβάζει ο Τζέιμς Φράνκο (που υποδύεται με τρόπο εξαιρετικό τον Γκίνσμπεργκ), με τους δύο σκηνοθέτες να τον «ζωντανεύουν» με πολύ πετυχημένα κινούμενα σχέδια.
Με την κινεζική ταινία Χωριστά, μαζί του Γουάνγκ Κουαν'αν (Χρυσή Αρκτο για την ταινία του Ο γάμος της Τούγια, 2007), που συμμετέχει στο διαγωνιστικό της τμήμα, έκανε την Πέμπτη επίσημη έναρξη η 60ή Μπερνινάλε. Έναρξη σε μια εορταστική ατμόσφαιρα εξαιτίας των 60 χρόνων του φεστιβάλ -ξεκίνησε το 1951 στο χωρισμένο στα δύο μεταπολεμικό Βερολίνο ως αντίβαρο στα φεστιβάλ της Μόσχας και του Κάρλοβι Βάρι- με την παρουσία πολιτικών προσώπων, ανάμεσα στους οποίους και ο υπουργός Πολιτισμού της χώρας, αλλά και μεγάλων ονομάτων του γερμανικού κινηματογράφου.
Όπως δήλωσε ο Γερμανός σκηνοθέτης Βέρνερ Χέρτσοκ, αναλαμβάνοντας την προεδρία της κριτικής επιτροπής, «δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα για να κρίνει κανείς την καλύτερη ταινία. Αν πράγματι εμφανιστεί μια εξαιρετική ταινία, θα την αναγνωρίσουμε». Δίπλα του τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής, Ρενέ Ζελβέγκερ, Φραντσέσκα Κομεντσίνι, Κορνίλιο Φρόμπες, Γιου Ναν, Χοσέ Μαρία Μοράλες και Νουρουντίν Φαράχ.
Η ταινία του Κουαν'αν είναι μια συγκινητική, πολύ ανθρώπινη ταινία, με πολιτικές αναφορές, που εκτυλίσσεται στη σύγχρονη Κίνα, με επίκεντρο την επιστροφή από την Ταϊβάν ενός πρώην στρατιώτη, ο οποίος το 1949, στην περίοδο δηλαδή του εμφύλιου πολέμου, είχε ακολουθήσει τον ηττημένο στρατό του Τσάνγκ Κάι Σεκ στην Ταϊβάν.
Ο γερασμένος πια ήρωας επιστρέφει, για να συναντήσει την παλιά του αγάπη, που είχε αναγκαστεί να εγκαταλείψει πριν ακόμη προλάβει να γεννήσει το γιο τους και που τώρα θέλει να την πείσει να τον ακολουθήσει πίσω στην Ταϊβάν. Πενήντα, όμως, χρόνια μετά, τα πράγματα έχουν αλλάξει ριζικά: η αγαπημένη του έχει παντρευτεί και έχει αποκτήσει και άλλα παιδιά.
Ο σκηνοθέτης αφηγείται την ιστορία του με χαμηλούς τόνους, διανθίζοντάς την με χιούμορ και ειρωνεία, αποφεύγοντας τους μελοδραματισμούς και αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες και από τους τρεις πρωταγωνιστές του.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου